Projecten
EMI in het Vietnamese hoger onderwijs: Een studie naar het verband tussen de percepties van studenten, hun Engelse taalvaardigheid en hun vakkennis. KU Leuven
Het hier voorgestelde doctoraatsproject heeft tot doel (1) de CLIL onderwijs- en leersituatie te onderzoeken bij Can Tho-docenten en studenten van drie hoofdfaculteiten waar Engels wordt gebruikt als instructiemiddel, namelijk School of Economics and Business Administration, Faculteit Informatietechnologie and Communication, en Faculty of Technology (de afdeling wetenschappen), (2) een CLIL-docententrainingsprogramma voor docenten ontwikkelen ...
ADHD en ASS in het hoger onderwijs: selecteren en implementeren van effectieve redelijke aanpassingen KU Leuven
Een toenemend aantal studenten met aandachtsdeficiƫntie-/hyperactiviteitsstoornis (ADHD) of autismespectrumstoornis (ASS) stroomt door naar het hoger onderwijs. Specifieke functie- en participatieproblemen die deze studenten ervaren zijn het gevolg van een interactie tussen de individuele student en de omgeving en zorgen ervoor dat studenten met ADHD of ASS moeilijkheden ervaren gedurende hun schoolloopbaan. Om het negatieve effect van de ...
ICT-based Sociaal Inclusief leren voor volwassenen Vrije Universiteit Brussel
De invloed van leerpatronen op studiesucces doorheen de schoolloopbaan: een meta-analyse Universiteit Antwerpen
Leerstijlontwikkeling doorheen de schoolloopbaan in het secundair en hoger onderwijs. Een longitudinaal onderzoek. Universiteit Antwerpen
Wie slaagt in het eerste jaar Hoger Onderwijs? Een longitudinaal onderzoek naar de impact van eerdere studieresultaten, het academisch zelfbeeld en zelfregulatie. Universiteit Antwerpen
Klaar voor het hoger onderwijs? Longitudinaal onderzoek naar de invloed van het studiekeuze- en academische integratieproces op het studiesucces in het eerste jaar hoger onderwijs. Universiteit Antwerpen
Een theoretische verkenning van de universiteit: een onderzoek naar studiepraktijken KU Leuven
Dit onderzoek heeft als doel een theoretisch begrip van de hedendaagse universiteit. De centrale vraag hierbij is wat het betekent te studeren vandaag. Dit gebeurt, meer in het bijzonder, vanuit een praxeologisch perspectief, d.w.z. vanuit een onderzoek naar de betekenis van studiepraktijken. Dit gebeurt verder vanuit een post-disciplinaire en domein-georiƫnteerde benadering. De algemene doelstelling van het project is het bekomen van een ...