Projecten
U+201CGroene kinderenU+201D: Een onderzoeksproject naar hoe community-interventies de bezorgdheid van kinderen om het milieu en milieuvriendelijk gedrag van kinderen kunnen stimuleren. Universiteit Gent
Kinderen spelen een grote rol in het oplossen van milieuproblemen. Dit project gaat na hoe jonge kinderen (tussen 6 en 12 jaar) aangezet kunnen worden om meer milieuvriendelijk gedrag te vertonen en hoe bezorgdheid m.b.t. het milieu hierin een rol speelt. Meer specifiek zal worden nagegaan hoe kinderen aangezet kunnen worden tot energiezuinig gedrag. Er zal worden nagegaan in welke mate nudges en sociale marketingcampagnes effectief zijn in ...
1. Sensorimotorische synchronisatie tijdens wandelen en rennen op een metronoom bij kinderen met Developmental Coordination Disorder. 2. Coördinatie tijdens wandelen en rennen bij kinderen met Developmental Coordination Disorder. Universiteit Hasselt
Begaafde kinderen helpen om hun volledig potentieel te realiseren: de wisselwerking tussen leerkrachten en kinderen KU Leuven
Alle mensen delen de need to belong; het gevoel hebben dat anderen hen leuk vinden of liefhebben en om hen geven. Warme, ondersteunde relaties vormen met de mensen rondom ons, is daarom cruciaal voor een positieve ontwikkeling. In het leven van kinderen vormt de klas een belangrijke ontwikkelingscontext. De personen in deze context, i.e., leerkrachten en klasgenoten, spelen een beslissende rol in hun ontwikkeling. Ons doel in dit proefschrift ...
Onderzoek naar nasofaryngeaal dragerschap van Streptococcus pneumoniae en andere pathogenen bij kinderen (6-30 maanden) met acute middenoorontsteking en bij gezonde kinderen (6-30 maanden) in kinderdagverblijven in België Universiteit Antwerpen
Onderzoek naar nasofaryngeaal dragerschap van Streptococcus pneumoniae en andere pathogenen bij kinderen (6-30 maanden) met acute middenoorontsteking en bij gezonde kinderen (6-30 maanden) in kinderdagverblijven in België. Universiteit Antwerpen
Coördinatie tussen onderste ledematen en sensomotorische synchronisatie in kinderen met coördinatieontwikkelingsstoornis en typisch ontwikkelende kinderen. Universiteit Hasselt
Ouder-kind gesprekken over het verleden: De rol van 'mindful' opvoeden en externaliserende problemen bij kinderen in ouder-kind reminiscentie en het effect op emotieregulatie bij kinderen Universiteit Gent
Dit project beoogt de gevolgen van een elaboratieve ouderlijke reminiscentie stijl voor de emotie-regulatie van 3 tot 6-jarige kleuters te onderzoeken. Daarnaast worden U+2018mindfulU+2019 opvoeden (d.w.z., de bekwaamheid van ouders om zich te richten tot hun kind en hierbij niet veroordelend te zijn) en externaliserende problemen bij kinderen onderzocht als mogelijke antecedenten van deze ouderlijke reminiscentie stijl.
Taalaanbod in de taalverwerving: horende kinderen met verschillende SES achtergrond en dove kinderen met een cochleair implantaat. Universiteit Antwerpen
Kanker tijdens de zwangerschap: lange termijn follow-up van de neuropsychologische en gedragsmatige ontwikkeling van kinderen die voor de geboorte werden blootgesteld aan chemo- en/of radiotherapie KU Leuven
Kanker tijdens de zwangerschap komt voor bij 1 op 1000 zwangerschappen. De prevalentie neemt toe doordat vrouwen hun kinderwens vaker uitstellen en kanker meer frequent is op hogere leeftijd. In meer dan de helft van de gevallen gaat het om borstkanker of een hematologische kanker. De beslissing om al dan niet te starten met een kankerbehandeling tijdens de zwangerschap noodzaakt een zorgvuldige afweging van de voordelen voor de moeder en de ...