Organisaties
The GHALL (Ghent Health Academy for Lifelong Learning) Universiteit Gent
Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen KU Leuven
De primaire doelstellingen van de Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen zijn onderwijs en onderzoek.
Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen KU Leuven
De Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen bestaat uit 8 onderzoekseenheden: Arbeids- & Organisatiepsychologie & Opleidingskunde (OE); Brein en Cognitie (OE); Educatie, Cultuur en Samenleving (OE); Gezins- en Orthopedagogiek (OE); Gedrag, Gezondheid & Psychopathologie (OE); Methoden, Individuele en Culturele Verschillen, Affect en Sociaal Gedrag (OE); Onderwijskunde (OE); Schoolpsychologie en Ontwikkelingspsychologie ...
Halfgeleiderfysica KU Leuven
Elektronische karakterisering van halfgeleiderinterfaces (interne foto-emissie, elektronspinresonantie). Elektronische eigenschappen van halfgeleiderinterfaces en dunne lagen inclusief laagdimensionale systemen. De modelleringactiviteiten zijn gericht op de eerste beginselen-simulaties (gebaseerd op dichtheidfunctionaliteitstheorie - DFT) van de structurele, elektronische en transporteigenschappen van verschillende materialen en ...
Onderzoekscentrum een Leven Lang Leren en Innoveren AP Hogeschool Antwerpen
Onderzoeksgroep Comparatieve, Historische en Toegepaste Taalkunde, Campus Kulak Kortrijk KU Leuven
Frans, Italiaans en comparatieve taalkunde, campus Kortrijk.
Dir. Piet Desmet
Onderzoek (en onderwijs) op het vlak van:
(1) Franse en toegepaste taalkunde (vnl. taaldidactiek)
(2) computerondersteunf taalleren
De CoHistAL groep aan de KULAK herbergt de onderzoeksgroep ITEC (Interactive technologies), toegespitst op domein-specifieke educative taaltechnologie
Onderzoeksgroep Taal, Onderwijs en Samenleving, Campussen Antwerpen KU Leuven
De onderzoeksgroep Taal & Onderwijs is een dynamische groep die zich richt op de studie van taalleren in al haar facetten. Het onderzoek dat in onze groep gedaan wordt wil de interactie tussen (1) de taalleerder, (2) desociale context en onderwijssituatie van de taalleerder en (3) de taal of inhoud via taal ontrafelen.
Onze onderzoeksgroep heeft vier onderzoeksspeerpunten:
- evaluatie
- taakgebaseerd ...