Projecten
Een blik op de leerkracht als omstander bij pesten op school: inzicht in helpende en schadelijke reacties van leerkrachten bij pesten. KU Leuven
Ontwikkelen en evalueren van een online op-maat tool voor het optimaliseren van de motiverende stijl van leerkrachten lichamelijke opvoeding. Universiteit Gent
Regelmatig en voldoende sporten en bewegen heeft verschillende fysieke en mentale voordelen voor jongeren. Toch voldoen velen niet aan de gezondheidsgerelateerde richtlijnen voor fysieke activiteit. De leerkracht lichamelijke opvoeding en meer bepaald zijn (de)motiverende lesgeefstijl spelen een cruciale rol in het motiveren van leerlingen om actief te zijn op school en daarbuiten. Daarom heeft dit project als doel een online tool te ...
Sterk Werk: het bevorderen van werkgeluk bij startende leerkrachten secundair onderwijs. HOWEST
Kinderen leren tellen is goed, maar hen leren dat hun culturen meetellen op school is beter: De rol van leerkrachten in de ontwikkeling van de culturele oriëntaties van adolescenten met een migratieachtergrond. KU Leuven
De evaluatie van het evaluatiesysteem voor leerkrachten in het basisonderwijs en deeltijds kunstonderwijs Universiteit Gent
Het onderzoek wil de werking van leerkrachtevaluatie en zijn effecten binnen het basisonderwijs en deeltijds kunstonderwijs analyseren en evalueren. Concreet zal onderzocht worden welke kenmerken de evaluatiesystemen vertonen, wat het uitzicht van deze evaluatiesystemen bepaalt, hoe verschillende actoren (o.a. directies en leerkrachten) dit ervaren en wat de effecten zijn van leerkrachtevaluaties. Het onderzoek bevraagt de directeur en alle ...
De evaluatie van het evaluatiesysteem voor leerkrachten in het basisonderwijs en deeltijds kunstonderwijs. Universiteit Antwerpen
Startkracht! Een digitaal professionaliseringsinstrument voor startende leerkrachten. Arteveldehogeschool
Begaafde kinderen helpen om hun volledig potentieel te realiseren: de wisselwerking tussen leerkrachten en kinderen KU Leuven
Alle mensen delen de need to belong; het gevoel hebben dat anderen hen leuk vinden of liefhebben en om hen geven. Warme, ondersteunde relaties vormen met de mensen rondom ons, is daarom cruciaal voor een positieve ontwikkeling. In het leven van kinderen vormt de klas een belangrijke ontwikkelingscontext. De personen in deze context, i.e., leerkrachten en klasgenoten, spelen een beslissende rol in hun ontwikkeling. Ons doel in dit proefschrift ...