Publicaties
Gekozen filters:
Gekozen filters:
Levenslang leren in de Belgische gezondheidszorg: aantrekkelijk, toegankelijk en doeltreffend? KU Leuven
De Belgische gezondheidszorg is de op drie na beste van Europa. Levenslang leren kan het kwaliteitsvolle zorgaanbod op peil houden. Cijfers van de Enquête naar de arbeidskrachten tonen echter aan dat levenslang leren in België onvoldoende wordt benut. De situatie wordt beschreven aan de hand van drie bepalende factoren van levenslang leren: aantrekkelijkheid, toegankelijkheid en effectiviteit.
Loont levenslang leren? KU Leuven
Reflectie: de rode draad door onderwijs en levenslang leren Universiteit Gent
Reflectie wordt tegenwoordig steeds meer erkend als een belangrijke pijler voor het levenslang aanbieden van hoogkwalitatieve zorg. Regelmatig reflecteren ondersteunt clinici om met complexe situaties om te gaan, geeft duiding aan het eigen handelen en stimuleert de bewustwording van de doelstellingen die men wenst te bereiken. In tegenstelling tot de toegenomen aandacht voor reflectie in de literatuur, blijft het onduidelijk hoe men reflectie ...
Levenslang leren als antwoord op complexe uitdagingen in de landbouw Instituut voor Landbouw-, Visserij- en Voedingsonderzoek
Elke landbouwer dient met de complexe uitdagingen van de hedendaagse landbouw om te gaan. Nieuwe kennis en vaardigheden zijn een absolute noodzaak. Wij stellen 6 kerncompetenties voor, geënt op agroecologische principes, als antwoord hierop. Ongeacht zijn productiesysteem, kan elke landbouwer baat hebben om zich deze competenties eigen te maken en het agroecologisch concept toe te passen, binnen de context van zijn bedrijf en het Vlaamse ...
Levenslang leren Universiteit Gent
Straffe HR-uitspraken onder de loep. Een slecht schoolrapport weerhoudt ons ervan om levenslang te leren. Antwerp Management School
Langetermijneffecten van zittenblijven en afstromen op opleidingsniveau, participatie in levenslang leren en de beroepscarrière KU Leuven
In this paper we investigate long-term effects of grade retention and downward track changes on educational degree, lifelong learning and occupational career. Changing downward the educational track of a student is an important alternative to grade retention in secondary education in Flanders and the Netherlands. Based on longitudinal data, we find that young people who at least once repeated a grade in primary or secondary education or changed ...