Projecten
Van meta-leren naar levenslang leren; efficiënt en snel bekrachtigend leren in complexe omgevingen. Universiteit Antwerpen
Evidence Based Simulatie Onderwijs en Levenslang Leren door middel van ICT 2.0 HOGENT
Bouwen aan de loopbaan van de toekomst: een juridische analyse van (het recht op) levenslang leren als onderdeel van een duurzame loopbaan Universiteit Gent
Het idee dat iemand 40 jaar lang dezelfde job kan uitoefenen, is gedateerd. In deze snel wijzigende wereld, wordt het recht op levenslang leren steeds belangrijker. Helaas heeft niet iedere werknemer toegang tot levenslang leren. Dit onderzoek wil inzicht verwerven over hoe regelgeving kwetsbare doelgroepen, met name werknemers in micro-ondernemingen, kan bereiken, zodat het recht op levenslang leren een mogelijkheid wordt voor iedereen. Tot ...
MICHELLE: Modelleren van de impact van de circulaire holistische economie op de arbeidsmarkt en levenslang leren KU Leuven
In de laatste twee jaar werden enkele studies gepubliceerd over de werkgelegenheidsimpact van
de circulaire economie (CE). Het waren vooral korte studies met beperkte budgetten, waardoor de
gebruikte methodologieën heel wat beperkingen hadden, o.a.:
- Ze gebruiken data gebaseerd op de NACE-codes, die nogal wat beperkingen hebben, zoals niet
fijnmazig genoeg, gebaseerd op zelfrapportage, etc.
- Veel databases bevatten ...
Evidence Based Simulatie Onderwijs en Levenslang Leren door middel van ICT HOGENT
Persoonlijke ontwikkelingplannen in levenslang leren voor ingenieurs KU Leuven
Levenslang leren is niet meer weg te denken uit de moderne wereld waar kennis en technologie in constante verandering zijn. In dit project wordt onderzocht hoe, wanneer en waar in het curriculum hoger onderwijsinstellingen kunnen inzetten op persoonlijke ontwikkeling en levenslang leren. Het doel van dit onderzoek is om (1) ingenieursstudenten te motiveren om bewust om te gaan met hun persoonlijke ontwikkeling in de context van levenslang ...
Wendbaar aanbod in levenslang leren Vrije Universiteit Brussel
REFL³ECT: levenslang leren bij ingenieursstudenten KU Leuven
Levenslang leren is een belangrijke vaardigheid en het hoger onderwijs speelt hierin een belangrijke rol: elke student moet bij het afstuderen over levenslang leren (LLL) competenties beschikken. Ook voor ingenieursstudenten is dit zo, maar helaas bestaat er geen wetenschappelijk onderbouwd kader om de complexe LLL-competenties te definiëren voor ingenieurs. Dankzij dit doctoraat, dat gefinancierd wordt via het recent goedgekeurde project ...
Interdisciplinaire pakketten levenslang leren Vrije Universiteit Brussel
Associatie Brussel, expliciet de doelstelling om in hun opleidingsaanbod
gezamenlijke, flexibel georganiseerde, blended/hybride aangeboden en
multidisciplinaire leereenheden te creëren. Deze combineren bestaande
opleidingsonderdelen van beide instellingen tot zinvolle, bijkomende korte
leerpakketten en worden aangeboden aan ...