Projecten
Regulatie van het centraal metabolisme van peer tijdens hypoxia KU Leuven
Hardfruit (appel en peer), wordt jaarrond bewaard onder lage zuurstof condities. Hierbij wordt de vrucht tot het uiterste gedreven, doordat het metabolisme zoveel mogelijk wordt afgeremd om de bewaarbaarheid zoveel mogelijk te verlengen zonder echter te vervallen in een stresssituatie die zou leiden tot bewaargebreken. Deze laatste worden veroorzaakt door een verstoorde energiehuishouding waardoor, bij gebrek aan voldoende energie, geen ...
Effect van metabolisch gasvervoer op het centrale metabolisme van peer fruit (Pyrus communis L.): een computationele biologische-benadering. KU Leuven
Bijna de helft van de appelproductie (Malus x domestica Borkh.) wereldwijd is bestemd voor langdurige bewaring. Na de oogst blijven appelen metabolisch actief en rijpen ze verder. Tijdens de bewaring is het belangrijk om de metabolische activiteit en daarmee het rijpingsproces van de vruchten te vertragen. Daarom worden grote hoeveelheden appelen opgeslagen onder condities met gecontroleerde atmosfeer (CA) (lage temperatuur ...
Een onderzoek naar de rol van peer communicatie: hoe commerciële inhoud op sociale media een impact heeft op de identiteitsvorming en consumentensocializatie Universiteit Gent
Jongeren (12 tot 18 jaar oud) spenderen tegenwoordig veel tijd aan het controleren van hun sociale media-accounts, zoals Facebook, Instagram of Pinterest. Op deze accounts pronken ze met de meest positieve facetten van hun leven en communiceren ze met hun vrienden, kennissen en zelfs met vreemden. Deze activiteiten op sociale media zijn verweven met commerciële activiteiten zoals gesponsorde elektronische mond-tot-mondreclame (eWOM). ...
Alternatief optreden tegen schurft in peer. KU Leuven
De doelstelling van dit project is de schurftbestrijding in peer minder afhankelijk maken van koper en zwavel, de mogelijke controlemaatregelen versterken in de breedte en diepere inzichten verwerven in het ontstaan en uitbreiden van deze ziekte.
Peer assessment implementeren in het secundair onderwijs: het verhogen van anonimiteit door het gebruik van responstechnologie Universiteit Gent
Het is algemeen aanvaard dat assessement een belangrijke motor van het leerproces is (Hunt, Hughes & Rowe, 2002) en dat innovatieve onderwijskundige aanpakken ook nieuwe vormen van assessment vereisen (Dochy, Heylen & Van de Mosselaar, 2002). Dit project richt zich op het bestuderen van peer assessment processen in face-to-face settings en onderzoekt hoe deze processen kunnen worden verbeterd.
Hoe meer iets verandert, des te meer blijft het gelijk: kan fenotypische plasticiteit van de gastheer diversificatie van een parasiet tegenhouden? Universiteit Hasselt
Meer macht voor de armen of meer armslag voor de machtigen? Extern opgelegde hervormingen en lokale strategieën. Een gevalstudie over landdynamiek in Rwanda en Burundi. Universiteit Antwerpen
MATCHeN, meer taal, meer steun – bekendmaking en promotie kennisplatform aan de hand van workshops en een kennisclip Universiteit Gent
Dit project zet in op de brede verspreiding van het MATCHeN-kennisplatform aan de hand van een uitgebreide communicatie en workshops. Het kennisplatform dat binnen het MATCHeN-project werd ontwikkeld, ondersteunt hulpverleners in hun communicatie met niet-Nederlandstalige hulpvragers door informatie meertalig aan te bieden op 1 locatie. Hulpverleners kunnen informatie terugvinden in meer dan 100 talen over verschillende thema’s (COVID-19, ...