Projecten
Een architecturale benadering van Virtual Reality voortbewegingEen architecturale benadering van Virtual Reality voortbewegingEen architecturale benadering van Virtual Reality voortbewegingEen architecturale benadering van Virtual Reality voortbewegingEen KU Leuven
Dit project onderzoekt hoe Virtual Reality (VR) en generatieve architectuur samen kunnen leiden tot het ontwerp en de ontwikkeling van nieuwe voortbewegingsmethoden. In het bijzonder streven we ernaar algoritmische oplossingen te ontwikkelen waarmee gebruikers van virtuele omgevingen (VEs) de virtuele ruimte kunnen verkennen door middel van natuurlijke voortbeweging zonder toevlucht te nemen tot 'onnatuurlijke' voortbewegingsmethoden. We ...
Virtual Reality als een Middel voor Verlichtingsontwerp KU Leuven
Nauwkeurige en hoog-getrouwe virtuele werkelijkheid (virtual reality) zou een belangrijk praktisch en economisch hulpmiddel kunnen zijn voor verlichting en architectonisch ontwerp, virtuele prototyping, medische toepassingen, enzovoort. Daarnaast kan de systematische beheersing van zeer realistische virtuele stimuli leiden tot baanbrekende gevolgen voor de wetenschappelijke studie van het uitzicht en de beleving van licht en kleur. Het is ...
Merging Realities: Virtual & Augmented Reality als overtuigende tools om bewustzijn te creëren over publieke en non-profituitdagingen AP Hogeschool Antwerpen
ARTOMIS: een objectieve en ecologsiche maat van spraakverstaanbaarheid in een virtual reality omgeving KU Leuven
Personen met een gehoorverlies worden vandaag geholpen met hoorapparaten (HA), die ontwikkeld zijn om vooral spraak, maar ook andere omgevingsgeluiden, te verwerken. HA moeten aangepast worden aan de individuele gebruiker om het spraakverstaan te optimaliseren en om kwaliteitsvol gehoor te voorzien in het dagelijks leven. HA worden aangepast aan de hand van spraakverstaanbaarheidstesten die het gehoor van de luisteraar testen. De huidige ...
Houdingbepaling met mmWave Wi-Fi voor interactieve Extended Reality. Universiteit Antwerpen
Kunt U Dat Herhalen? Het verhogen van de kwaliteit en repliceerbaarheid van fysiologisch virtual reality onderzoek door middel van een uitgebreid experimenteel kader Universiteit Gent
Virtual reality (VR) experimenten komen steeds meer voor vanwege hun interne en externe validiteit in vergelijking met observatieonderzoek en experimenten in het labo. Recent mens -en gedragsonderzoek in VR maakt gebruik van psychofysiologische metingen (e.g., electroencephalogram , elektrocardiogram, etc.). De repliceerbaarheid binnen dit onderzoeksveld is echter zeer laag ten gevolge van inconsistenties binnen de methodologie en ...
Erasmus IP project: Virtuality in Reality Universiteit Hasselt
Erasmus IP project: Virtuality in Reality Universiteit Hasselt
Het Gebruik van Augmented Reality (AR) bij Totale Heup Arthroplastiek/Prothese (THP) KU Leuven
Augmented Reality (AR) kan een grote toegevoegde waarde hebben bij Total Hip Arthroplastiek/Prothese (THA/THP). Tot voor kort werden de steel en de cup van een THA uitsluitend geplaatst op basis van de bevindingen preoperatieve röntgenfoto's. De laatste jaren heeft 3D-templating zijn intrede gedaan bij THP. Ondanks deze vooruitgang in templating is deze informatie alleen preoperatief beschikbaar en kan er geen intraoperatieve feedback worden ...