Projecten
Intersection Modelling and Marginal Simulation in Macroscopic Dynamic Network Loading (Kruispuntmodellering en marginale simulatie in macroscopische verkeersmodellen) KU Leuven
Fundamenteel ontwerp van 3D reactoren: Large Eddy Simulation en Direct Numerical Simulation met gedetailleerde chemie Universiteit Gent
De stijgende rekenkracht zorgt ervoor dat nieuwe innovaties mogelijk zijn, waarvan 5 jaar geleden kon men zelfs niet dromen. Dit is met name van belang voor chemische reactor en reactietechniek waarbij Procesintensivering drijft onderzoekers denken buiten de doos. In de academische als de industriële wereld, innovaties zijn meer en meer op basis van 3D-reactor simulaties opnemen van chemische reacties. Operationele optimalisatie en ...
Krediet voor deelname aan congres in het buitenland aan Winter Simulation Conference, Göteborg Zweden 09-12/12/2018 Universiteit Hasselt
Fatigue lifetime estimation of Wire Arc Additive Manufactured (WAAM) component using full process chaining simulation KU Leuven
This research focuses on understanding and estimating the effects of residual stresses induced by Wire Arc Additive Manufacturing (WAAM) technique and subsequent corrective machining process on fatigue/fretting fatigue lifetime. To do so, a finite element toolkit will be developed to chain together several manufacturing processes to achieve a final finished product, following the fatigue/fretting fatigue lifetime estimation of the final ...
Simulation of elastodynamic and electromagnetic wave propagation in nonlinear media. KU Leuven
In veel toepassingsgebieden is niet-destructief testen en evalueren (NDT&E) een handige techniek om materiaaleigenschappen te bepalen en defecten te detecteren voor of tijdens het gebruik van voorwerpen. In de voorbije decennia is een uitgebreid bereik aan experimentele NDT&E technieken ontwikkeld en succesvol toegepast op veel verschillende soorten problemen. In de voorbije jaren is het arsenaal aan experimentele NDT&E technieken ...
Node models for macroscopic traffic simulation KU Leuven
Verkeerslichten en wachtrijen aan kruispunten zijn de belangrijkste oorzaken van de verliestijd van het openbaar vervoer (OV). Actieve prioriteit openbaar vervoer (APOV) strategieën zijn een efficiënt hulpmiddel voor het reduceren van die verliestijd. Deze kunnen onderverdeeld worden in aanpassingen van de groenverdeling en de fasevolgorde. De efficiëntie van de APOV strategieën is afhankelijk van de verkeersvraag, het aantal ...