Projecten
Levensonderhoud van de Marges van olie-extractie: Igbo's Creatieve Engagement met distributie en privatisering van Olie rijkdom in de Nigerdelta KU Leuven
De hervormingen na de oorlog tussen Nigeria en Biafra centraliseerden de inning en de verdeling van de olierijkdommen de Niger Delta. Zo werden kanalen opgezet waardoor de olierijkdom werd geprivatiseerd – afzetmogelijkheden voor de olierijkdom – zij bevoordeelden vooral de politieke machthebbers, internationale ondernemers en hun aannemers (de petro-elite). Zij die minder genieten van dit proces ontwikkelen verschillende technieken om een ...
Convention d’étude pour L’analyse des données des polypores et des lichens des placettes du réseau de suivi extensif de l’état sanitaire des écosystèmes forestiers Plantentuin Meise / Agentschap Plantentuin Meise
PULPIT: Betrokkenheid van het publiek en de patiënt bij de interprofessionele opleiding van studenten in de gezondheidszorg PXL
Investeren in cognitief talent: De rol van interacties met leerkrachten en peers in de ontwikkeling van academische betrokkenheid KU Leuven
Het verbeteren van verantwoord onderzoek en innovatie door middel van leerplannen in het hoger onderwijs (EnRRICH) Vrije Universiteit Brussel
Biopsychosociale aanpak van burn-out en re-integratie KU Leuven
1) WeMeds is een interuniversitair project (inclusief de vijf Vlaamse Universiteiten) dat de belangrijkste voorspellers van burn-out en bevlogenheid bij medische studenten en artsen in opleiding wil ontrafelen en tegelijkertijd inzicht wil verkrijgen op effectieve interventies ter preventie van burn-out. Het longitudinale opzet van de studie omvat het volledige opleidingstraject van artsen; inclusief een breed scala aan medische ...
Wetenschapseducatie voor actie en betrokkenheid bij duurzaamheid Universiteit Gent
Het hoofddoel van het Wetenschappelijk Onderwijs voor Actie en Betrokkenheid Naar Duurzaamheid (SEAS) is opzetten, coördineren en evalueren van samenwerking tussen zes open onderwijsnetwerken onder leiding van universiteiten en wetenschap centra met partners in Oostenrijk, België, Estland, Italië, Noorwegen, Zweden en het VK. Als onderdeel van deze netwerken, en voortbouwend op de principes van op onderzoek gebaseerd wetenschappelijk leren ...
Oprichting van een Europees netwerk van rechtsincubatoren die een brug vormen tussen ICT-ondernemers en startups met rechtenstudenten. KU Leuven
This project will link the legal demands of ICT entrepreneurs and start-ups with the expertise of postgraduate students at leading academic law institutions through establishing an open European network of law incubators.
This will be achieved through:
- Developing an understanding of the key legal challenges facing companies in the ICT sector, and the specificities of different national legal systems
- Developing models ...
Een genderkloof in de klas? Verscheidene percepties van leerkrachtstijl en leerlingbetrokkenheid KU Leuven
Jongens doen het over het algemeen minder goed op school dan meisjes, in het bijzonder in het secundair onderwijs. Ze presteren minder goed, verlaten vaker vroegtijdig de schoolbanken en hebben een lagere betrokkenheid dan meisjes. Nu blijkt leerkrachtstijl een positief effect te hebben op de betrokkenheid en prestaties van leerlingen. Er kunnen echter verschillen zijn in hoe jongens en meisjes de ondersteuning van hun leerkrachten zien. ...