Projecten
Een empirisch onderzoek naar de verwerking en verwerving van vaste woordcombinaties in een tweede taal via audiovisuele input KU Leuven
Gevordere kennis van een tweede of vreemde taal veronderstelt kennis van een groot aantal vaste woordcombinaties (“formulaic sequences”), of frequent voorkomende uitdrukkingen en woordcombinaties die gekend en conventioneel zijn bij moedertaalsprekers (Siyanova-Chanturia & Pellicer-Sánchez, 2019). In onderzoek rond tweedetaalverwerving verwijst de term “formulaic language” naar een diverse groep vaste woordcombinaties, waaronder “lexical ...
SCAFFOLD - ePortoflios voor het ondersteunen van werkplekleren in opleidingen in de gezondheidszorg Universiteit Gent
The SCAFFOLD project answers the urgent need to innovate workplace learning in health education. It develops a validated e-Portfolio to support competence development. Current portfolios are mainly paper based, do not involve all stakeholders, are not linked to all administrative systems, not based on full competence frameworks, contain static proofs, do not build on generic procedures, or offer user training user, and do not map the full ...