Projecten
LIO-Platform voor flexibel, gedifferentieerd en zelfregulerend leren van de leraar in opleiding: een online platform ter versterking van de lerarenopleiding en het onderwijsveld tot op de klasvloer AP Hogeschool Antwerpen
Een verhaal van twee processen. De dynamische interactie tussen emoties en cognitieve verwerking bij het leren van teksten. Universiteit Antwerpen
Versterking van de rol van CAD-modellen bij het ontwerpen van vaardigheden op het gebied van robotassemblage en aanpassing daarvan via leeractiviteiten. KU Leuven
De huidige industriële praktijk in assemblage met robots maakt gebruikt van mechanisch stijve opspanningen en onderdelen, want dit verbetert de voorspelbaarheid van de uitvoering door een vermindering van de geometrische onzekerheden waar de robot mee te maken krijgt. De noodzaak van opspanningen verhoogt wel de totale instelkosten, en beperkt daardoor de flexibiliteit van herprogrammering en re-scheduling van assemblageoperaties. Dit is een ...
Het stimuleren van film en media in Palestina. De versterking van de bachelor Mediastudies en de ontwikkeling van een minor Film bij het departement Media van de Al Quds universiteit. Universiteit Antwerpen
Versterking van de bereidheid van de gezondheidssystemen van synthetische opioïden om te reageren op de mogelijke toename van de prevalentie en het gebruik van synthetische opioïden Universiteit Gent
In Europa, evenals in Noord-Amerika, vormen zeer krachtige synthetische opioïden (SO) een groeiende bedreiging voor de gezondheid. Er zijn rapporten over de toenemende SO-beschikbaarheid, het gebruik en gerelateerde overdosering. Dit roept de volgende vraag op: Hoe kunnen EU-landen worden voorbereid en uitgerust voor een voortdurende toename van SO-prevalentie, gebruik en incidenten? Het doel van project SO-PREP is om bij te dragen tot de ...
Project ter versterking van patiëntenverenigingen bestaande uit twee luiken: Betrouwbaarheid en kwaliteit van gezondheidsinformatie op websites van Vlaamse patiëntenverenigingen en het bevorderen van ervaringsdeskundigheid in patiëntenverenigingen. KU Leuven
Behoud en bevordering van het culturele en taalkundige erfgoed van Europa door de versterking van tweetalige kinderen en gezinnen Universiteit Gent
PEaCH heeft tot doel (1) het leren van de 24 EU-talen te versterken bij kinderen die in tweetalige gezinnen leven in een land of geografisch gebied waar deze talen niet worden gesproken; (2) een methodiek ontwikkelen voor het verwerven van talen door gebruiksvriendelijk tweetalig opvoeden voor kinderen tussen 0 en 12 jaar; (3) het bewustzijn vergroten over de voordelen van tweetalig onderwijs bij de leerkrachten in kleuterscholen en ...