Projecten
WaveVR: Context-bewust millimetergolf network voor interactieve virtuele en geaugmenteerde realiteit. Universiteit Antwerpen
Context-bewust Millimetergolf Network voor Interactieve Virtuele en Geaugmenteerde Realiteit Universiteit Gent
Virtuele en geaugmenteerde realiteit (VR/AR) is de ultieme toepassing voor toekomstige draadloze netwerken. Deze toepassingen zullen nood hebben aan bandbreedtes van meerdere gigabits per seconde (Gbps), en vertragingen van enkele milliseconden om interactiviteit te kunnen ondersteunen. Huidige draadloze locale netwerktechnologieën (WLANs), zoals Wi-Fi, zijn niet in staat zulke bandbreedtes te voorzien. Het verhogen van de radiofrequentie ...
Het verbeteren van muzikale groepservaringen in de virtuele realiteit, gebruik makend van een biofeedback controle systeem Universiteit Gent
We beogen een betere simulatie van muziekconcert luisterervaringen en uitvoeringen in de virtuele realiteit (VR). Daarbij integreren we verbeterde computationele en empirische methoden voor simulatie van akoestische omgevingen, en modellering van subjectieve ‘presence’. We streven naar
een biofeedback systeem dat toelaat om gedrag, en cognitieve en affectieve responsen van mensen in muzikale VR omgevingen beter te begrijpen en te ...
Virtuele realiteit begrijpen door voortdurende belichaamde verbeelding. Universiteit Antwerpen
Interactieve Training in Virtuele Realiteit met Meerdere Gebruikers (INTERACT). Universiteit Antwerpen
Virtuele Realiteit voor het Tactiele Internet Universiteit Gent
The Tactile Internet voorziet dat we in de nabije toekomst op afstand gevestigd kunnen zijn infrastructuur (zoals robots) in realtime. Dit gebeurt alleen met behulp van wearable sensoren en een video om de toepassing te controleren. Voorbeelden van toepassingen zijn telegezondheid of online gaming. Virtual Reality (VR) videostreaming is het meest geschikt om de meeslepende visuele feedback te vervullen lus. Het integreren van VR in het ...
Het voorbereiden van studenten verpleegkunde in toekomstige gezondheidszorg: Virtuele realiteit in een pediatrische setting Odisee vzw
Meeslepende evaluatie van de virtuele realiteit KU Leuven
In dit werk is het hoofddoel om te begrijpen hoe onderzoekers en praktijkmensen in VR een evaluatie van de bruikbaarheid van prototypes van nieuwe vormen van interactie kunnen uitvoeren die zich in de fase van het idee of het vroege concept bevinden. Er zijn aanwijzingen dat Science Fiction het onderzoeksproces kan inspireren [3]. Technologieën die voor het eerst werden bedacht in sci-fi-media, zoals videoconferenties, multi-touch, ...
Monitoring van cognitieve werkbelasting tijdens virtuele realiteit gameplay door performance en moeilijkheidsgraad te combineren met EEG en ECG registraties KU Leuven
Recent werd aangetoond aan dat korte trainingssessies de cognitieve performance van ouderen verbetert en zelfs cognitieve achteruitgang kan uitstellen. Doch het resultaat kan tegenvallen bij verhoogde cognitieve werkbelasting, nl. de interactie tussen de mentale vereisten van de taak en het vermogen om eraan te voldoen. Om werkbelasting te relateren aan taakmoeilijkheid werden reeds verschillende strategieën voorgesteld doch zonder de ...