Publicaties
Gekozen filters:
Gekozen filters:
Virtuele realiteit als middel om paranoïde gedachten bij de algemene bevolking te onderzoeken Universiteit Antwerpen
Virtuele kinderpornografie vs geanimeerde volwassenenpornografie : studie naar meningen en doelpubliek Universiteit Gent
Virtual child pornography has been on the rise for several years, while it remains unclear to whom such material is attractive. This research investigates any overlap between watchers of animated adult pornography and of virtual child pornography. It also examines (opinions on) the reasons for consuming virtual child pornography, including how this varies for (non-)realistic virtual pornography and (non-)paedophiles. The mixed methods study ...
Duiding: Verbetert exergaming evenwicht en posturale balans bij ziekte van Parkinson? Universiteit Hasselt
Geen belangenvermenging met het onderwerp. Klinische vraag Wat is het post-interventioneel effect van exergaming in vergelijking met gebruikelijke oefentherapie op posturale balans en mobiliteit bij ouderen met de ziekte van Parkinson ? Achtergrond Steeds meer mensen lijden aan de ziekte van Parkinson (1). Een in Minerva besproken correct uitgevoerde RCT toonde aan dat het gebruik van levodopa + carbidopa bij personen met de ziekte van Parkinson ...
Ze krijgen er niet genoeg van! Jongeren en gaming, een overzichtsstudie Universiteit Gent
Computergames staan onmiskenbaar en in toenemende mate in de belangstelling. Games zijn sedert hun ontstaan, ondertussen ongeveer 40 jaar geleden, van een subcultureel nicheproduct geëvolueerd naar een mainstream cultuurproduct met een breed doelpubliek. De game-industrie is in diezelfde periode wereldwijd uitgegroeid tot een gezonde, hoogtechnologische sector met stijl groeiende omzetcijfers, die op vele vlakken de vergelijking met de muzieken ...
Design and evaluation of advanced virtual reality applications in healthcare Universiteit Gent
Kwalitatieve gezondheidszorg wordt een steeds grotere uitdaging, omdat de vraag naar zorg stijgt, waardoor de tijd die een zorgverstrekker per patiënt kan spenderen daalt. Tegelijk weten we uit onderzoek dat een gepersonaliseerde behandeling veel effectiever is dan een generieke aanpak. Virtual Reality is een technologie waarbij de gebruiker compleet wordt ondergedompeld in een virtuele wereld. Ondertussen kan een operator of computersysteem ...
zie tekening KU Leuven
mediërende artefacten: potloden, laptops en tekeningen (werktitel) Architecten, het potlood achter het oor, meter in de achterzak, rol tekeningen onder de arm… Het cliché wil de architect nog steeds graag afbeelden als een hard werkend persoon achter de iconische tekentafel. Maar heeft die scheppende tekenaar van weleer nog wel relevantie? Kunnen we niet stellen dat het digitaliseren van de discipline de functie en inhoud van het tekenen ...
The development of 3D statistical shape models for diverse applications Universiteit Antwerpen
Het menselijk lichaam komt voor in verschillende vormen en maten. Voor productontwerpers is het nuttig om een virtuele 3D paspop voorhanden te hebben voor het genereren en valideren van hun designs. Zulke antropometrische hulpmiddelen zijn reeds beschikbaar, maar zijn veelal een vereenvoudigde representatie van het lichaam, gebaseerd op 1D metingen. Het aanpassen van de vorm gebeurt veelal op een univariate manier, waardoor 3D vormvariatie niet ...