Projecten
Het ontrafelen van zelfregulerend professioneel leren in hedendaagse uitdagende werkomgevingen. Universiteit Antwerpen
TutorBabbel: Student tutoring met betrekking tot zelfregulerend leren Universiteit Gent
Studenten uit eerste master Pedagogiek en onderwijskunde begeleiden via student tutoring kansarme autochtone/allochtone leerlingen leerlingen uit de derde graad van de basisschool rond zelfregulerend leren en dit tijdens de schooltijd. Het project loopt een volledig semester. Er worden doeltellingen geformuleerd voor vier groepen actoren (leerlingen, masterstudenten, leraren, ouders). De studenten worden voorbereid en ondersteund vanuit het ...
Expertenopdracht - Professionalisering zelfregulerend leren Universiteit Gent
Ontwikkeling van professionaliseringsmaterialen en professionaliseringssessies over zelfregulerend leren in het kader van proefprojecten differentiatie in de laatste twee jaren van het basisonderwijs en 1B van het secundair onderwijs
OZR opvangmandaat: De technologie-ondersteunde professionalisering van leerkrachten en de rol van zelfregulerend en zelfgestuurd leren. Vrije Universiteit Brussel
de autonomie van leerkrachten geassocieerd met hun professioneel leren en technologie-ondersteund leren, vereist hen om hun ...
De impact van zelf- en peerevaluatie in wikigebaseerde omgevingen op het zelfregulerend leren en de leerprestaties van studenten Universiteit Gent
Doel is de studie van de impact en toegevoegde waarde van zelf- en peerevaluatie in wikigebaseerde omgevingen voor computerondersteund samenwerkend leren. Zowel in secundair als hoger onderwijs settings zal de impact op het zelfregulerend lezen en de leerprestaties van studenten worden onderzocht, alsook de differentiële impact van de hoeveelheid, het type en de kwaliteit van de feedback in peerevaluatie condities.
Een comprehensief model van werkzoekgedrag: Een integratie van het Motivationeel Zelfregulerend Model en de Theorie van Gepland Gedrag. Universiteit Gent
Het onderzoeksproject heeft tot doel een comphensief model van werkzoekgedrag theoretisch op te bouwen en empirisch te toetsen, waarbij het Motivationeel Zelfregulerend Model en de Theorie van Gepland Gedrag worden geïntegreerd om de predicatoren van werkzoekgedrag te identificeren. Bovendien worden recente inzichten omtrent het zich grandueel ontvouwende proces van werkzoeksucces toegepast om tewerkstellingsuitkomsten toe te voegen aan het ...
Een comprehensief model van werkzoekgedrag. Een integratie van het Motivationeel Zelfregulerend Model en de Theorie van Gepland Gedrag Universiteit Gent
Het onderzoeksproject heeft tot doel een comprehensief model van werkzoekgedrag theoretisch op te bouwen en empirisch te toetsen, waarbij het Motivationeel Zelfregulerend Model en de Theorie van Gepland Gedrag worden geïntegreerd om de predictoren van werkzoekgedrag te identificeren. Bovendien worden recente inzichten omtrent het zich gradueel ontvouwende proces van werkzoeksucces toegepast om tewerkstellingsuitkomsten toe te voegen aan het ...
Individuele verschillen in zelfregulerend gedrag: een functionele beeldvorming studie rond de hersenprocessen die doelgerichtheid, persistentie, en adaptief gedrag sturen. Universiteit Antwerpen
ZoLeerRijk: een interactief leerplatform om taal en leren te stimuleren Universiteit Gent
De onderzoeksgroep ‘Taal, leren, innoveren’ (TLI) focust op het in kaart brengen en bevorderen van lees-, schrijf- en leerprestaties van leerlingen in het lager en secundair onderwijs. Via ZoLeerRijk verspreiden we ons evidence-based leermaterialen om taal en leren te stimuleren. ZoLeerRijk biedt onderwijsprofessionals toegang tot uitgebreide lespakketten, informatieposters, tekstmaterialen, evaluatiematerialen, ...