Publications
Chosen filters:
Chosen filters:
Travelling back and forth between local language variation and global multilingualism Ghent University
For decades, international researchers and educators have sought to understand how to address cultural and linguistic diversity in education. This book offers the keys to doing so: it brings together short biographies of thirty-six scholars, representing a wide range of universities and countries, to allow them to reflect on their own personal life paths, and how their individual life experiences have led to and informed their research. This ...
Introduction : towards critical multilingual language awareness for 21st century schools Ghent University
Serving policy or people? Towards an evidence-based, coherent concept of language awareness for all learners Ghent University
The effects of raising language awareness in mainstream and language classrooms : a literature review (1995-2013) Ghent University
Naar een sterkere algemene vorming binnen het beroepssecundair onderwijs Ghent University
In 2013 vond voor het eerst een peiling plaats naar de beheersing naar de beheersing van de eindtermen project algemene vakken (PAV) op het eind van het tweede jaar van de derde graad (het zesde jaar) beroepssecundair onderwijs (bs). Het resultaat was teleurstellend: meer dan de helft van de leerlingen behaalde de eindtermen voor lees, luister- en rekenvaardigheid niet. De jongeren scoorden op het vlak van informatieverwerving en -verwerking wel ...
Bilingual education in migrant languages in western Europe Ghent University
This review focuses on bilingual education (BE) in migrant languages in Western Europe. In the Early Developments section, we will argue that educational arrangements targeting migrant languages initially arose from bottom-up initiatives for immigrant children. In the Major Contributions section, we will discuss the pioneering role of both the local and supranational levels in developing migrant language programs and policies in mainstream ...
Language diversity in education : evolving from multilingual education to functional multilingual learning Ghent University
Thuistalen in de Vlaamse basisschool: een hefboom voor het leren? Ghent University
Al enkele decennia worden de leerlingenpopulaties van Vlaamse basisscholen almaar taaldiverser. De meeste scholen kiezen ervoor kinderen met andere thuistalen onder te dompelen in een taalbad Nederlands en vaak alleen het Nederlands op school toe te laten. Het Gentse project 'Thuistaal in Onderwijs' (2008-2013) was een nieuw experiment om thuistalen in te sluiten op school en strategieën uit te proberen in het constructief omgaan met ...