< Terug naar vorige pagina

Project

Refugee for sale. Een multi-methodologisch onderzoek naar de publieke communicatiestrategieën van internationale vluchtelingenorganisaties in de context van de Syrische en Centraal-Afrikaanse vluchtelingencrisissen (2011-2018).

Dit multi-methodologisch project onderzoekt de complexe dimensies binnen de publieke
communicatiestrategieën van internationale vluchtelingenorganisaties rond de recente Syrische en Centraal-Afrikaanse crisissen, daarbij focussend op (1) het productieproces door middel van interviews met deze organisaties, (2) de discursieve praktijken om vluchtelingen te representeren in communicatiecampagnes, en (3) de receptie van deze publieke communicatie door burgers, vluchtelingen en relevante journalisten.

Datum:1 okt 2017 →  28 feb 2022
Trefwoorden:Ver lijden, Gemedieerd humanitarisme, Stragische non-profitcommunicatie, Agendasetting, Vluchtelingenorganisaties
Disciplines:Internationale en ontwikkelingscommunicatie, Stijl en tekstuele analyse, Communicatiewetenschappen, Journalistiek en professioneel schrijven, Communicatiemanagement, Journalistiek, Cinematografie, Mediadiscours receptie, Interculturele communicatie, Media studies, Culturele media, Fictie film, Andere media en communicatie, Mediaonderzoeksmethodologie, Visuele communicatie, Onderzoek van mediapubliek