< Terug naar vorige pagina

Project

Re-integratie en heropvoeding van gehandicapte oorlogsveteranen van de Nigeriaanse burgeroorlog (1976-2020)

Het onderzoek is gericht op het verkennen en begrijpen van de aard van de re-integratie- en heropvoedingsstrategie die werd aangenomen om gehandicapte veteranen van de Nigeriaanse burgeroorlog te helpen - de troepen van de federale militaire regering. (Her)educatie speelt een cruciale rol als een van de belangrijkste componenten voor de rehabilitatie van gehandicapte veteranen. Veteranen hebben in het algemeen ondersteuning nodig om hun overgang na de dienst succesvol af te ronden. Vooral gehandicapte veteranen hebben extra ondersteuning nodig om hun onafhankelijkheid terug te krijgen en ook een succesvol post-militair leven te leiden. Als zodanig gaat re-integratie gepaard met heropvoeding in de vorm van een beroepsopleiding of meer. Anekdotisch bewijs suggereert dat de veteranen van de Nigeriaanse burgeroorlog soortgelijke training(en) kregen na hun dienstplicht. Er is echter niet genoeg onderzoek gedaan om de aard, de strategie en de impact van de rehabilitatie-inspanningen in Nigeria voor de gehandicapte veteranen van de burgeroorlog te begrijpen. Als gevolg hiervan zal deze studie inspanningen leveren om dit gapende academische vacuüm op te vullen. Dit zal ons helpen om op een speciale manier naar het snijvlak van onderwijs voor volwassenen met een handicap te kijken (voor gehandicapte veteranen) met implicaties voor defensiestudies, handicaps, speciaal en volwassenenonderwijs en culturele studies.

Datum:7 okt 2021 →  Heden
Trefwoorden:Veteran Studies, Disability, History of Education, Post-War Re-integration, African Studies
Disciplines:Geschiedenis van het onderwijs, Onderwijs, cultuur en maatschappij niet elders geclassificeerd
Project type:PhD project