< Terug naar vorige pagina

Onderzoeker

Yasmine Wauthier

  • Onderzoeksdoeleinden:

    Yasmine studeerde in 2012 af als leerkracht lager onderwijs, optie ICT- en techniekcoördinator (Thomas More Campus Turnhout). Daarna behaalde ze diploma’s in grafische vormgeving en webdesign. In 2017 volgde ze de Masterclass (NL) Virtuele Realiteit in het Onderwijs (Virtual Reality Learning Lab, Leiden) en in 2019 behaalde ze een Professionele Master (NL) in de Sociale Psychologie (NCOI University of Applied Sciences). In 2020-2021 volgde ze het Postgraduaat Immersive storytelling in VR (AP Hogeschool Antwerpen).

    Yasmine startte haar loopbaan in 2012 als documentalist bij docAtlas en publiceerde i.s.m. HIVSET het boek “Geen pANiek, snel op weg met anderstalige nieuwkomers” (2014). In 2015 ging ze als zelfstandig grafisch vormgever aan de slag. In 2016 startte Yasmine als didactisch ondersteuner digitaal leren en toetsen binnen de Cel Onderwijsontwikkeling en –innovatie (AP Hogeschool). In 2019 werd ze gedetacheerd naar de Nederlands-Vlaamse accreditatieorganisatie (NVAO) in Den Haag als beleidsmedewerker en adviseur hoger onderwijs, focus op interne kwaliteitszorg, digitaal leren en training. Eind 2019 was Yasmine spreker tijdens de Digital Credentials Masterclass in Slovenië voor MicroHE, rond de erkenning van micro-credentials in hoger onderwijs. Sinds juli 2020 is ze terug bij de AP Hogeschool aan de slag als stafmedewerker kwaliteitsmonitoring van de graduaatsopleidingen voor de dienst Kwaliteit, Planning en Organisatie (KPO) en sinds 2021 ook als deeltijds onderzoeker voor het Immersive Lab, namelijk bij het Tetra-project AI-gedreven VR-training (2021-2022).

  • Trefwoorden:Virtual Reality, VR-training, User testing, Eye tracking, Onderwijskwaliteit, Digitaal leren, Onderwijstechnologie
  • Disciplines:Curriculum en pedagogiek van beroepsonderwijs en training, Hoger onderwijs, Educatieve technologie, Onderwijspsychologie en educatief ontwerp, Beroepsonderwijs, beroepsopleiding en levenslang leren
  • Onderzoekstechnieken:

    Virtual & Augmented Reality, desk-research, instructional design

  • Gebruikers van onderzoeksexpertise:Instellingen binnen hoger onderwijs, bedrijven en organisaties die trainingen ontwikkelen, didactisch ondersteuners, instructional designers, docenten en lesgevers