< Terug naar vorige pagina
Organisatie
Marketing
Research Group
Hoofdorganisatie:Marketing & Strategie
Tijdsduur:15 jun 2005 → Heden
Organisatieprofiel:Het onderzoek van de onderzoeksgroep Marketing is toegespitst op het begrijpen en beïnvloeden van consumentengedrag in zowel commerciële als niet-commerciële settings. Kenmerkend voor alle onderzoeksprojecten is dat het verenigen van praktische toepasbaarheid en wetenschappelijke hoogstaande kwaliteit. Kernbegrippen zijn: klantwaarde, sensorische marketing, co-creatie, en healthcare marketing.
Trefwoorden:BEDRIJFSECONOMIE, MARKETING
Disciplines:Marketing
Huidige onderzoekers
1 - 10 of 32 results
- Carmen ADAMS (Lid)
- Lowie CNOCKAERT (Lid)
- Lotte DANIELS (Lid)
- Lieve DOUCE (Lid)
- Bieke GEPTS (Lid)
- Yanbing HE (Lid)
- William HOUGHTON (Lid)
- Louise-Marie KUIJPERS (Lid)
Projecten
1 - 10 of 36
- BELEMMERINGEN VOOR DE INTRODUCTIE VAN INNOVATIEVE PRODUCTEN EN DIENSTEN IN ONTWIKKELINGSLANDEN. Casestudy van innovatieve producten in de Democratische Republiek Congo.Vanaf13 nov 2025 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Smaak-, geur- en textuurverbeteringen van plantaardige zuivelproducten door middel van microbiële fermentatieVanaf1 nov 2024 → HedenFinanciering: HORIZON.2.6 – Voedsel, bio-economie, Natuurlijke hulpbronnen, landbouw en milieu
- Internet of Things adoptie: een process model vanuit het persectief van de lerende consumentVanaf16 mei 2024 → 14 jun 2024Financiering: BOF - mobiliteit
- From Nodes to Networks: Het Onderzoeken van de Verspreiding van Innovaties door Dynamische B2B-NetwerkenVanaf1 mrt 2024 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- De winkel van de toekomst: Het effect van gepersonaliseerde sensorische omgevingselementen op consumentengedrag.Vanaf16 feb 2024 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- De rol van automatische en bewuste mentale inbeelding in multizintuiglijke digitale consumentenomgevingen.Vanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- IOF mandaat faculteit Bedrijfseconomische Wetenschappen (BEW) 2024-2028Vanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: IOF - mandaten
- Persoonsgerichte revalidatie vanuit een marketingperspectiefVanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- ASMR-marketing: Het effect van ASMR advertenties en de interactie ervan met ASMR gevoeligheid, advertentietype en producttype op consumentenreacties.Vanaf1 nov 2023 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Van zorgtechnologie een succesverhaal maken: het ontwikkelen van een patiëntgerichte toolset om zorgtechnologiegebruik te ontwerpen, beheren, evalueren en optimaliseren.Vanaf1 okt 2023 → 1 nov 2024Financiering: Buitenl. stichtingen, fondsen e.d. met wet. oogmerk
Publicaties
1 - 10 van 228
- Applying Machine Learning to Explore Feelings about Sharing the Road with Autonomous Vehicles as a Bicyclist or as a Pedestrian(2022)Gepubliceerd in: SustainabilityISSN: 2071-1050Issue: 3Volume: 14
- Business Model Innovation and Value-creation: The Triadic Way(2018)Gepubliceerd in: Journal of Service ManagementISSN: 1757-5818Issue: 5Volume: 29Pagina's: 883 - 906
- MaaS modelling: a review of factors, customers' profiles, choices and business models(2023)Gepubliceerd in: European transport research reviewISSN: 1867-0717Issue: 1Volume: 15
- Where is the potential for deep (energy) renovations? A large-scale study of the renovation activities of Belgian households between 2018 and 2022(2025)Gepubliceerd in: Energy and buildingsISSN: 0378-7788Volume: 328
- Touching the void: exploring consumer perspectives on touch-enabling technologies in online retailing(2017)Gepubliceerd in: International Journal of Retail & Distribution ManagementISSN: 0959-0552Issue: 7-8Volume: 45Pagina's: 892 - 909
- Solar Cooking in Senegalese Villages: an Application of Best-Worst Scaling(2014)Gepubliceerd in: Energy PolicyISSN: 0301-4215Volume: 67Pagina's: 447 - 458
- Venture Capital: Strategic Determinants and Consequences for High-Technology Entrepreneurial Ventures(2020)Aantal pagina's: 220
- Investigating entrepreneurial use of intuition and rationality in decision-making: a QCA approach(2020)Series: Handbooks of Business and Management Research as Practice seriesPagina's: 73 - 85Aantal pagina's: 13
- Learning from the resourceness blind spot for service innovation at the base of the pyramid(2021)Gepubliceerd in: The Journal of services marketingISSN: 0887-6045Issue: 7Volume: 35Pagina's: 933 - 946
- What drives ecopreneurship in women and men? - A structured literature review(2021)Gepubliceerd in: Journal of cleaner productionISSN: 0959-6526Issue: 1Volume: 280