< Terug naar vorige pagina
Organisatie
Marketing
Research Group
Hoofdorganisatie:Marketing & Strategie
Tijdsduur:15 jun 2005 → Heden
Organisatieprofiel:Het onderzoek van de onderzoeksgroep Marketing is toegespitst op het begrijpen en beïnvloeden van consumentengedrag in zowel commerciële als niet-commerciële settings. Kenmerkend voor alle onderzoeksprojecten is dat het verenigen van praktische toepasbaarheid en wetenschappelijke hoogstaande kwaliteit. Kernbegrippen zijn: klantwaarde, sensorische marketing, co-creatie, en healthcare marketing.
Trefwoorden:BEDRIJFSECONOMIE, MARKETING
Disciplines:Marketing
Huidige onderzoekers
1 - 10 of 28 results
- Sandra STREUKENS (Verantwoordelijke)
- Carmen ADAMS (Lid)
- Lowie CNOCKAERT (Lid)
- Lieve DOUCE (Lid)
- Rabii EL GOMRI (Lid)
- Ibtissem GAM (Lid)
- Arien GUNAWAN (Lid)
- Yanbing HE (Lid)
- Bieke HENKENS (Lid)
- Eline HOTTAT (Lid)
Projecten
1 - 10 of 26
- Het effect van sensorische technologieën op consumentengedrag via haptische inbeelding in een digitale contextVanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Klantvertrouwen opbouwen door transparante inzet van kunstmatige intelligentieVanaf1 sep 2022 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Het synergetische of kannibaliserend effect van innovatiesubsidie en private financiering op de innovatie- en concurrentiekracht van ondernemingen.Vanaf1 jul 2022 → HedenFinanciering: IWT / VLAIO - Onrechtstreekse overheidsfinanciering
- De impact van frontline service technologieën op het welzijn van klanten en werknemers: Toepassingen in gezondheidszorgVanaf19 sep 2021 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Omgevingsinformatie, team creativiteit, en innovatie prestaties.Vanaf16 sep 2021 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- IOF CONCEPT Project: Crossmodal Congruentie Index: marktverkenning potentieelVanaf15 jan 2021 → 14 mrt 2022Financiering: IOF - technologie validatie in reële omgeving
- Het visuele verhaal: Betekenis overbrengen via visuele inhoudVanaf1 nov 2020 → 31 okt 2022Financiering: FWO Strategische Onderzoeksbeurs
- Het visuele verhaal: Betekenis overbrengen via visuele inhoudVanaf1 nov 2020 → 31 okt 2022Financiering: FWO Strategische Onderzoeksbeurs
- De invloed van sociale contacten op de vermindering van dierlijke eiwitconsumptie.Vanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Het visuele verhaal: Betekenis overbrengen via visuele inhoudVanaf1 mei 2020 → 31 okt 2020Financiering: BOF - doctorale mandaten
Publicaties
1 - 10 van 172
- Fear, threat and efficacy in threat appeals: message involvement as a key mediator to message acceptance(2009)
Auteurs: Verolien CAUBERGHE, Patrick DE PELSMACKER, Willem JANSSENS
Pagina's: 123 - 132 - A holistic framework for conceptualizing customer experiences in retail environments(2013)
Auteurs: Ann PETERMANS, Koenraad VAN CLEEMPOEL, Willem JANSSENS
Pagina's: 1 - 18 - Applying Machine Learning to Explore Feelings about Sharing the Road with Autonomous Vehicles as a Bicyclist or as a Pedestrian(2022)
Auteurs: Zohreh Asadi-Shekari, Ismail Saadi, Mario COOLS
- Boosting customer engagement through gamification: A customer engagement marketing approach(2019)
Auteurs: Alexandra STREUKENS, Allard VAN RIEL, Daria NOVIKOVA, Sara LEROI-WERELDS
Pagina's: 35 - 54Aantal pagina's: 20 - Frontline employees and performance: optimizing the frontline, maximizing the bottom line(2014)
Auteurs: Tor W. Andreassen, Alexandra STREUKENS
Pagina's: 244 - 269 - Business Model Innovation and Value-creation: The Triadic Way(2018)
Auteurs: T. W. Andreassen, L. Lervik-Olsen, H. Snyder, Allard VAN RIEL, J. Sweeney, Y. Van Vaerenbergh
Pagina's: 883 - 906 - Am I cheap? Testing the role of store personality and self-congruity in discount retailing(2011)
Auteurs: Kim WILLEMS, Gilbert SWINNEN
Pagina's: 513 - 539 - Value Co-Creation and the Psychological Capital of the Customer(2012)
Auteurs: Sara LEROI-WERELDS, Alexandra STREUKENS
Pagina's: 369 - 369 - Internationalization Revisited: Progression through Institutionalization, Exploitative and Exploratory Learning(2011)Series: Elgar Original Reference
Auteurs: Pieter PAUWELS, Paul MATTHYSSENS
Pagina's: 135 - 157 - Unequal Consumers: Consumerist healthcare technologies and their creation of new inequalities(2018)
Auteurs: Laura VISSER, Yvonne W. M. Benschop, Inge L. Bleijenbergh, Allard VAN RIEL
Pagina's: 1025 - 1044