< Terug naar vorige pagina
Organisatie
Vakgroep Conflict- en Ontwikkelingsstudies
Department
Hoofdorganisatie:Faculteit Politieke en Sociale Wetenschappen
Tijdsduur:1 jan 1993 → Heden
Organisatieprofiel:De vakgroep Conflict- en Ontwikkelingsstudies concentreert haar onderzoek op de hedendaagse politieke en ontwikkelingsproblemen van het globale Zuiden, en duurzame ontwikkeling in Noord en Zuid.
Trefwoorden:Conflictstudies, Ontwikkelingsstudies
Disciplines:Antropologie, Sociale verandering, Demografie
Huidige onderzoekers
1 - 10 of 50 results
- Sami Zemni (Verantwoordelijke)
- Jeroen Adam (Lid)
- Marte Beldé (Lid)
- Joachim Ben Yakoub (Lid)
- Juliette Billiet (Lid)
- Koenraad Bogaert (Lid)
- Karen Büscher (Lid)
- Julie Carlier (Lid)
- Marlies Casier (Lid)
- Elisabeth Casteels (Lid)
Projecten
1 - 10 of 105
- Vrede in stand houden: gender, natuurlijke hulpbronnen en klimaatveranderingVanaf1 jun 2022 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- De politieke ecologie human-wildlife conflict management in West-OegandaVanaf1 jan 2022 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Ontologieën in radicale milieubewegingen: Het contrasteren van Inheems en niet-inheems verzet.Vanaf1 nov 2021 → HedenFinanciering: FWO mandaten
- Inzicht in settler-Inheemse verhoudingen: hoe inheemse dekolonisatiebewegingen politieke verandering teweegbrengen in Canada.Vanaf1 nov 2021 → HedenFinanciering: FWO mandaten
- Lerend Netwerk Decolonizering - Faculteit Politieke en Sociale Wetenschappen.Vanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: VLIR-UOS ACROPOLIS (voormalige O*platformen)
- Verstedelijking en duurzame ontwikkeling in Ethiopië: Peri-stedelijke gebieden van Addis Abeba and Dire DawaVanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: VLIR-UOS ACROPOLIS (voormalige O*platformen)
- Het ritme van opstand esthetiek.Een participatief actieonderzoek in de audiovisuele kunsten van Maghrebi diaspora in BrusselVanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: BOF - postdoctorale mandaten
- Naar een niet-essentialistisch begrip van sociale verandering. Hoe burgerplatforms ingebed in de 15M beweging de stedelijke ruimte in Spanje veranderen.Vanaf1 okt 2021 → 31 mrt 2022Financiering: BOF - doctorale mandaten
- ZAP Tenure track aanstelling in OntwikkelingsstudiesVanaf1 sep 2021 → HedenFinanciering: BOF - tenure track
- Bevordering van duurzame zandwinning in ontwikkelingslanden, rekening houdend met transparantie, bestuur en due diligenceVanaf1 apr 2021 → 31 jan 2022Financiering: VLIR-UOS ACROPOLIS (voormalige O*platformen)
Publicaties
1 - 10 van 656
- Empathie als inzet voor een groter historisch bewustzijn en inclusief burgerschap(2022)
Auteurs: Naïma Lafrarchi
Aantal pagina's: 1 - Navigating alongside the limits of Mutual Interdependence Flemish Islamic Religious Education(2022)
Auteurs: Naïma Lafrarchi, Jorgen Nielsen, Stephen Jones
Aantal pagina's: 1 - A study of social change : the municipalist experiment in Spain(2022)
Auteurs: Pieter Rondelez
Pagina's: 415 p. - Global fertility chains : an integrative political economy approach to understanding the reproductive bioeconomy(2022)
Auteurs: Sigrid Vertommen, Vincenzo Pavone, Michal Nahman
Pagina's: 112 - 145 - State of art : Islamic schools French speaking Wallonia and Brussels (Belgium)(2022)
Auteurs: Naïma Lafrarchi
Aantal pagina's: 1 - 'Another kind of beating' : on the complexities of political violence in everyday student politics in Bangladesh(2022)
Auteurs: Julian Kuttig, Joanna Pfaff-Czarnecka, Andrea Kölbel, Susan Thieme
Aantal pagina's: 1 - The everyday politics of rumours and information : BangladeshU+2019s hybrid media system and party-state corporatism(2022)
Auteurs: Julian Kuttig, Sharker Shams Bin Sharif, Ruud Arild Engelsen, Hasan Mubashar
Pagina's: 19 - 35 - De lerarenopleiders uitgenodigd en geprikkeld tot professionele groei : samen onderwijs maken vanuit een multiperspectieve benadering(2022)
Auteurs: Naïma Lafrarchi
Aantal pagina's: 1 - Bringing Foucault to cannabis social clubs (through the notion of counter-conduct)(2022)
Auteurs: Pieter Rondelez, Mafalda Nogueira Maia Pardal
Aantal pagina's: 1 - Controversial history : a matter of multi-perspectivity and historical consciousness : does the history teacher training prepare for the super-diversity present in history classes?(2022)
Auteurs: Naïma Lafrarchi
Aantal pagina's: 1