< Terug naar vorige pagina

Project

Programmatische toetsing implementeren: de kloof tussen theorie en praktijk overbruggen

Workplace-based toetsing domineert reeds decennia het onderzoek in medisch onderwijs. Onderzoek concentreerde zich voornamelijk op individuele WBA instrumenten, die matige of zelfs geen effect hadden op studentenprestatie. Door een multi-assessment methode te gebruiken, kan een meer holistische kijk op competenties bij studenten geneeskunde bekomen worden.  Uitgaande van en verder bouwend op het van der Vleuten’s model, zal deze studie bijdragen in het faciliteren van de vervlechting van de relatie tussen leren en beoordelen in de klinische werkomgeving. Het doel van dit onderzoek is tweeledig. Ten eerste, beoogt dit onderzoek te bepalen of een programmatic assessment met WBA instrumenten kan leiden tot wezenlijke en duurzame verbeteringen van competenties bij studenten. Ten tweede, is het van belang om te verkennen of formatieve en summatieve toetsing gecombineerd kunnen worden in een programmatic assessment design.

Datum:1 jan 2020 →  1 jan 2024
Trefwoorden:Medical education, Programmatic assessment
Disciplines:Andere gezondheidswetenschappen niet elders geclassificeerd, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen niet elders geclassificeerd, Educatieve technologie
Project type:PhD project