Gevoelige onderwerpen onderwijzen: naar een kader van domeinspecifieke en domeinoverstijgende factoren van pedagogische kwetsbaarheid
Gevoelige onderwerpen onderwijzen: naar een kader van domeinspecifieke en domeinoverstijgende factoren van pedagogische kwetsbaarheid
Onderzoek naar en de ontwikkeling van de Pedagogical Content Knowledge vanstudent-leraren, leraren en lerarenopleiders PAV
STEM@school: het ontwikkelen en introduceren van geïntegreerd Wetenschaps-, Technologisch, Bouwkundig en Wiskundig onderwijs in Vlaamse middelbare scholen.
Onderwijzen met scherm en potlood.Verfijning van het didactische kader en de leermethodologie van het online platform Schets Atlas (SA) bij het aanleren van het architecturaal vrije hand tekenen (schetsen) in de context van het middelbaar kunstonderwijs.
Historisch denken bevorderen bij leerlingen in het secundair geschiedenisonderwijs: een interventie-onderzoek naar disciplinaire en burgerschapseffecten in Vlaanderen.
Opleidersprofessionaliteit: de relatie tussen de positionering van lerarenopleiders en hun opleidingspraktijk