< Back to previous page
Researcher
André Mottart
- Disciplines:Education systems, Other pedagogical and educational sciences, Education curriculum, General pedagogical and educational sciences, Specialist studies in education
Affiliations
- Department of Educational Studies (Department)
Member
From1 Oct 1998 → Today
Projects
1 - 2 of 2
- Canon Culture: multimedia and media wiseFrom1 Dec 2011 → 31 Aug 2012Funding: Department Welfare, Public Health and Culture
- Funding ikv lab project supports 2010: media wise and multimediaFrom1 Jan 2011 → 30 Jun 2011Funding: Department Education
Publications
1 - 10 of 39
- Betere en meer gemotiveerde begrijpende lezers in de klas? Van onderzoeksbevindingen naar concrete handvatten voor de praktijk(2022)
Authors: Rielke Bogaert, Kim Van Ammel, André Mottart, Steven Vanhooren
Pages: 1 - 7 - Interactie in online lessen : de ervaring van anderstalige nieuwkomers in secundair onderwijs(2022)
Authors: Shauny Seynhaeve, André Mottart, Steven Vanhooren
Pages: 1 - 4 - Hoe kan taalbeleid effectiever zijn?(2022)
Authors: Marieke Vanbuel, André Mottart, Steven Vanhooren
Number of pages: 1 - Secondary school teachersU+2019 beliefs for teaching writing across the curriculum(2019)
Authors: Valerie Van Vooren, Martin Valcke, André Mottart, L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres
Pages: 9860 - 9866 - Begrijpend lezen in het basisonderwijs : hoe ziet effectief leesonderwijs eruit?(2018)
Authors: Marieke Vanbuel, André Mottart, Steven Vanhooren
Pages: 26 - 29 - De eeuwigdurende spagaat? De leraar Nederlands tussen taalbeleid en taalpraktijk(2018)
Authors: Gert De Sutter, Stefan Grondelaers, Steven Delarue, André Mottart, Steven Vanhooren
Pages: 295 - 297 - Begrijpend lezen bij 15-jarige leerlingen : is er een verband met leerling-, leraar- en/ of schoolgerelateerde factoren?(2018)
Authors: Kim Van Ammel, André Mottart, Steven Vanhooren
Pages: 274 - 277 - Seventh gradersU+2019 grammatical knowledge : a comparative study(2017)
Authors: Filip Devos, Valerie Van Vooren, André Mottart
Pages: 7367 - 7371 - Secondary-school pupilsU+2019 metacognition for spelling : much ado about nothing?(2016)
Authors: Filip Devos, Valerie Van Vooren, André Mottart
Pages: 6319 - 6324 - Van taalkundig onderzoek naar klaspraktijk: Dialectloket slaat de brug.(2016)Volume: 30
Authors: Pauline Van Daele, Jacques Van Keymeulen, André Mottart, Steven Vanhooren
Pages: 323 - 327