< Terug naar vorige pagina

Project

Wat te doen bij een noodsituatie? Meerjarige onderzoek om de zelfredzaamheid in België te verhogen

Gedurende een vierjarig onderzoeksproject werken we samen met het Nationaal Crisiscentrum om te onderzoeken hoe Belgische burgers effectiever geïnformeerd kunnen worden over noodsituaties en hoe ze gemotiveerd kunnen worden om preventieve maatregelen te nemen tijdens crisissen en rampen. Het project beoogt daarnaast om lokale besturen te ondersteunen bij het verbeteren van hun risicocommunicatie, maar ook om de herkenbaarheid, betrouwbaarheid en toegankelijkheid van officiële waarschuwingen en crisisinformatie te vergroten. Via academisch onderzoek zal de impact van risico- en crisisboodschappen op diverse doelgroepen worden geëvalueerd en worden de percepties van burgers met betrekking tot noodsituaties bestudeerd.

Datum:10 apr 2025 →  Heden
Trefwoorden:crisiscommunicatie, risicocommunicatie, rampencommunicatie
Disciplines:Communicatiemanagement, Persuasieve communicatie, Gezondheidscommunicatie