< Terug naar vorige pagina

Project

Het bevorderen van vroege meertaligheid in de kinderjaren en kinderopvang. (ProEMC2)

Vele anderstalige (AT) gezinnen maken zich zorgen over de taalontwikkeling van hun kinderen. Er is een grote behoefte aan professionele ondersteuning voor de harmonieuze meertalige ontwikkeling. De professionals die in de sector van de vroege kinderjaren (VK) werken (zoals opvoedingsondersteuners en personeel van de kinderopvang) zouden de eentalige institutionele voorzieningen kunnen veranderen. Maar op dit moment weten we nog te weinig over hun deskundigheid m.b.t. meertaligheid of meertalige geletterdheid. Wij willen de relatie tussen de VK professionals en AT gezinnen van naderbij bestuderen en optimaliseren. 

Datum:1 jan 2018 →  31 dec 2021
Trefwoorden:language diversity, early multilingualism and multiliteracy, early childhood
Disciplines:Linguïstiek, Toegepaste sociologie, Beleid en administratie, Sociale psychologie, Sociale stratificatie, Sociale theorie en sociologische methoden, Sociologie van levensloop, gezin en gezondheid, Andere sociologie en antropologie, Onderwijs, cultuur en maatschappij