< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Orhan Agirdag
- Disciplines:Andere pedagogische en onderwijswetenschappen niet elders geclassificeerd
Affiliaties
- Educatie en Samenleving (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2015 → Heden
Projecten
1 - 10 of 25
- Diversiteit, Digitalisering & Discipline in OnderwijsVanaf9 feb 2026 → HedenFinanciering: BOF - mobiliteit
- ChatEQUITY PIL: Een AI-panacea voor onderwijsongelijkheidVanaf1 okt 2025 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Onderwijsverschillen en generatieve AI: een focus op taaldiversiteitVanaf1 sep 2025 → HedenFinanciering: HORIZON.1.1 - European Research Council (ERC)
- How the School Context Contributes to Low Ethnic Prejudice Among the Next Generation: Examining the Joint Roles of Schools, Teachers, and Pupils.Vanaf29 nov 2024 → 31 okt 2025Financiering: BOF - postdoctorale mandaten
- Het aanpakken van de etnische kloof in het hoger onderwijsVanaf1 okt 2024 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Aanpakken van de etnische kloof in het hoger onderwijs (ENGINE).Vanaf1 okt 2024 → HedenFinanciering: FWO Strategisch Basisonderzoek (SBO)
- De etnische kloof in het hoger onderwijs aanpakken.Vanaf1 okt 2024 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Kwantitatieve analyse van sociale investeringen in hoogopgeleide vluchtelingenVanaf6 nov 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Van Kamp tot Campus: Sociaal Investeren in Vluchtelingen en Nieuwkomers door Hoger Onderwijs.Vanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: FWO Strategisch Basisonderzoek (SBO)
- Onderzoek naar de multiculturele competentie van leraren in opleiding voor studenten van etnische minderheden: een vergelijkende studie van Vlaanderen (België) en Zuidwest-China (China)Vanaf19 okt 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 87
- Beyond Prompt Engineering: Prompting (L)iteracy, Linguistic Capital, and Educational Inequality(2025)Gepubliceerd in: Educational theoryISSN: 0013-2004
- The impact of part-time community education on the academic achievement of minoritized pupils: Evidence from Flanders(2025)Gepubliceerd in: Oxford Review of EducationISSN: 0305-4985
- A Cross-National Examination of Teachers' Multicultural Self-Efficacy: Can Multicultural Education in Initial Teacher Education and Professional Development Make a Difference?(2025)Gepubliceerd in: Education and Urban SocietyISSN: 0013-1245Issue: 1Volume: 57Pagina's: 63 - 83
- Teachers' perceived professional competences in citizenship education: Developing and validating a survey instrument for pre-service teachers in a European context(2025)Gepubliceerd in: International Journal of Educational ResearchISSN: 0883-0355Volume: 134
- Development and Validation of Domain Specific School Diversity Model Scales among Pupils and Teachers: a Multilevel Approach(2024)Gepubliceerd in: Procedia: Social and Behavioral SciencesISSN: 0022-4405Volume: 107
- Mapping Domain-Specific School Diversity Models and Their Implications: When and Why All Students Can Belong and Achieve(2024)
- Multilingual children living in multilingual families: investigating factors impacting children’s happiness(2024)Gepubliceerd in: International Journal of MultilingualismISSN: 1479-0718Issue: 4Volume: 21Pagina's: 1 - 16
- The invisible support of community schools in a highly unequal education system: Exploring the experiences of minority pupils and teachers(2024)Gepubliceerd in: British Educational Research JournalISSN: 0141-1926Issue: 4Volume: 50
- Thinking beyond deficits in Southwest China: Perspectives of ethnic minority teachers on academic achievement disparities among students(2024)Gepubliceerd in: British Educational Research JournalISSN: 0141-1926Issue: 4Volume: 50Pagina's: 1 - 25
- Multilingual language minority parents' perspectives on their relationships with caregivers regarding the multilingual upbringing of the child: a large-scale exploration within childcare facilities in Flanders(2024)Gepubliceerd in: International Journal of MultilingualismISSN: 1479-0718Issue: 3Volume: 21Pagina's: 1386 - 1400