< Terug naar vorige pagina

Project

Teaching in the bed of Procrustes – Effectiveness of gender-sensitive strategies with regard to academic achievement, school retardation, unqualified drop-out, the motivation to learn and the aspirations of youngsters in secondary education. (IWT550)

Het onderwijs in Vlaanderen behoort tot de wereldtop op het gebied van leerprestaties en scoort in het algemeen erg hoog op het gebied van de geleverde onderwijskwaliteit. Toch wijst onderzoek op belangrijke verschillen tussen jongens en meisjes in het secundair onderwijs. Jongens raken vaker achterop, blijven meer zitten, halen mindere resultaten en verlaten de school vaker zonder diploma. Internationaal onderzoek bevestigt dit.

Het Procrustesproject wil op zoek gaan naar de oorzaken van die verschillen, en strategieën ontwikkelen om deze ongelijkheid weg te werken.
Datum:1 jan 2012 →  31 dec 2015
Trefwoorden:professionalisering, cultuureducatie, welbevinden, gemeenschapsvorming, schoolcultuur, onderwijstechnologie, schoolleiderschap
Disciplines:Medische en gezondheidswetenschappen