< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Wim Van Petegem
- Disciplines:Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen, Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen
Affiliaties
- Dynamische Systemen, Signaalverwerking en Gegevensanalyse (STADIUS) (Afdeling)
Lid
Vanaf1 aug 2020 → 31 jul 2020 - Biomechanica (BMe) (Afdeling)
Lid
Vanaf1 aug 2020 → 30 jun 2002 - Onderwijsbeleid (Section)
Lid
Vanaf1 sep 2019 → 31 dec 2020 - Faculteit Industriële Ingenieurswetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf1 sep 2014 → 31 aug 2019 - Elektrotechnische Industriële Ingenieurstechnieken (ESAT), Campus Groep T Leuven (Technologiecluster)
Lid
Vanaf1 jul 2014 → 31 jul 2020
Projecten
1 - 10 of 22
- Gecontextualiseerd instructieontwerpmodel voor technologisch verbeterd leren in instellingen voor hoger onderwijs in EthiopiëVanaf29 sep 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Didactische succesfactoren van multimedia-leren met video bij het aanleren van psychomotorische vaardigheden in gezondheidswetenschappenVanaf8 sep 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Betere digitale diensten voor Cuba door modelgestuurde software-engineeringVanaf1 sep 2022 → HedenFinanciering: VLIR-UOS Zuidinitiatieven
- Analytics-dashboards voor academische advisering: op weg naar kunstmatige intelligentie voor studentensuccesVanaf8 dec 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Manestarters, ecosysteem voor student-ondernemerschap te MechelenVanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: Departement Coördinatie
- Op competenties gebaseerde teamontwikkeling voor engineeringprojecten met nadruk op zachte vaardighedenVanaf17 sep 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Engineering duurzaamheid of duurzame engineeringVanaf22 jan 2020 → 22 jan 2024Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Het educatieve gebruik van informatie- en communicatietechnologieën (ICT) in het hoger onderwijs in ontwikkelingslandenVanaf1 okt 2018 → 1 okt 2022Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Onderzoek naar de invloed van Teamcohesie op Teamwerk in Software Engineering Onderwijs: Het ASEST RaamwerkVanaf4 mei 2017 → 28 jan 2022Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Omgaan met culturele diversiteit via een online multiculturele sensitiviteitscursus voor leraren in opleidingVanaf23 nov 2015 → 9 okt 2020Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 58
- Competences and the Digital Transformation: Case Study of a German Management Consultancy(2024)
Auteurs: Nargiza Mikhridinova, Wim Van Petegem
Pagina's: 168 - 171Aantal pagina's: 4 - Developing and improving competence profiles of project teams in engineering education(2022)
Auteurs: Nargiza Mikhridinova, Wim Van Petegem
Pagina's: 1388 - 1398Aantal pagina's: 11 - Determinants of Instructors’ Educational ICT use in Higher Education in Developing Countries: Evidence from Ethiopian Higher Education(2022)
Auteurs: Bekalu Ferede Tefera, Katie Goeman, Wim Van Petegem, Jan Elen
- Edubots as academic advisers: A speculative social science fiction thought-experiment(2022)
Auteurs: Wim Van Petegem, Tinne De Laet
Pagina's: 90 - 97 - A structural equation model for determinants of instructors’ educational ICT use in higher education in developing countries: Evidence from Ethopia(2022)
Auteurs: Bekalu Ferede Tefera, Jan Elen, Wim Van Petegem, Katie Goeman
Pagina's: 1 - 14 - Competence-based Support for Project-based Learning in Virtual Settings(2022)
Auteurs: Nargiza Mikhridinova, Wim Van Petegem
Pagina's: 246 - 257Aantal pagina's: 12 - Acceptance of Pedagogical Agent (PA) enhanced eLearning communities by software engineering students in Southern Africa(2022)
Auteurs: Wim Van Petegem, Katie Goeman
Pagina's: 179 - 188Aantal pagina's: 10 - Instructors’ educational ICT use in higher education in developing countries: Evidence from three Ethiopian Universities(2022)
Auteurs: Bekalu Ferede Tefera, Jan Elen, Wim Van Petegem, Katie Goeman
Pagina's: 658 - 678 - Improving Teamwork in Agile Software Engineering Education: the ASEST+ Framework(2022)
Auteurs: Daymy Tamayo Avila, Wim Van Petegem, Monique Snoeck
Pagina's: 18 - 29 - Exploring the Influence of Team Cohesion on Teamwork in Software Engineering Education: The ASEST Framework(2022)
Auteurs: Daymy Tamayo Avila, Wim Van Petegem, Monique Snoeck
Gelinkte datasets
1 - 1 van 1
- ASEST+ quasi-experiment dataset (Creator)