< Terug naar vorige pagina

Organisatie

Analyse, Onderwijs Wiskunde

Research Group

Tijdsduur:1 jan 1970 →  31 dec 2004
Organisatieprofiel:

De implementatie van Computer Algebra Systems (CAS) blijkt een revolutie te vormen in onderwijs en onderzoek en vraagt ​​een geheel nieuwe aanpak om volledige integratie te bereiken. Voor de behandeling van specifieke problemen moeten nieuwe modules in de beschreven CAS-omgeving worden geschreven. Onderzoek is gedaan om te onderzoeken in hoeverre abstracte opvattingen in een CAS kunnen worden geïmplementeerd. Een CAS-systeem kan ook gebruikt worden als basis voor programma's en voor het onderwijzen van de principes van informatica, en de efficiëntie hiervan moet worden onderzocht. Voor educatieve doeleinden moet een interactieve interface tussen gebruikers- en CAS-systeem ontwikkeld worden. Door vergelijking met controlegroepen die profiteren van meer traditioneel onderwijs is onderzocht of de nieuwe technologie de kwaliteit van het traditionele onderwijs verbetert. Dit gebeurt in een schoolafdeling met grote studentenaantallen.

Trefwoorden:Analytische Wiskunde
Disciplines:Wiskunde