< Terug naar vorige pagina

Organisatie

Lab voor Media, Informatie & Beïnvloeding (OG)

Research Group

Tijdsduur:30 mei 2001 →  Heden
Organisatieprofiel:

Het Media, Information & Persuasion Lab (MIP Lab) is een onderzoeksgroep binnen de Faculteit Sociale Wetenschappen die interdisciplinair onderzoek doet naar de rol van media, informatie en overtuiging in de samenleving. Het lab behandelt maatschappelijke uitdagingen zoals desinformatie, de rol van sociale media en algoritmes, de invloed van politieke advertenties, en het bevorderen van gezondere eetgewoonten. Het MIP Lab levert wetenschappelijke inzichten en praktische aanbevelingen voor beleid en communicatie, en streeft naar een duurzaam digitaal media-ecosysteem dat bijdraagt aan een geïnformeerde en kritische samenleving.

Trefwoorden:Communicatiewetenschap, Communicatie, Mediastudies, Media, Informatie
Disciplines:Communicatie, Communicatietechnologie, Communicatiewetenschappen, Media studies, Sociale psychologie, Informatiewetenschappen, Marketing, Journalistiek en professioneel schrijven, Politiek gedrag, Audiovisuele kunst en digitale media, Sociale verandering