< Terug naar vorige pagina

Project

Opzetten studie- en documentatiecentrum voor vergeten kinderen (kindsoldaten, straatkinderen, kinderen in oologssituaties) (Children Uganda) (VLIR161)

Om te voorkomen dat de veelheid aan informatie over kindsoldaten en de locale expertise in de opvang en begeleiding van deze kinderen zou verloren gaan bij de afsluiting van het project, zal het resterend bedrag worden benut voor de uitbouw van een interuniversitair centrum dat op korte termijn zal zorgen voor een inventarisering, het beheer en de mogelijkheid tot de wetenschappelijke studie van het archief van het Rachele Rehabilitatiecentrum en van de lokale expertise in de opvang en begeleiding van kindsoldaten. De inventarisering, het beheer en de wetenschappelijke studie van het archief en de expertise zullen op middellange termijn worden ingebed in de verdere uitbouw van een interuniversitair studiecentrum voor 'vergeten kinderen'. Het betreft de studie van de opvang en begeleiding van kinderen die worden geconfronteerd met geweld en oorlogssituaties, waaronder kindsoldaten, straatkinderen en niet begeleide minderjarige vluchtelingen. Op lange termijn moet het studiecentrum leiden tot een expertise- en documentatiecentrum dat de kennis en deskundigheid op het vlak van opvang en begeleiding van kinderen geconfronteerd met geweld bundelt en integreert in samenwerkingsverbanden.
Datum:6 mrt 2008 →  6 mrt 2011
Trefwoorden:Performance Indicators, Participation Structures, Depression, Cancer Patients, Sheltered Workshops, Behaviour Modification, Psychosocial Interventions, Ortho-Agogics, Educational Technology, Behavior Problems
Disciplines:Pedagogische en onderwijswetenschappen