Projecten
Personaliseren van Mobiele Gezondheidszorg Applicaties om Zelf-management van Patiënten met Chronische Artritis te Ondersteunen KU Leuven
Chronische artritis (CA) is een verzamelnaam voor inflammatoire reumatische en andere muskuloskeletale aandoening zoals reumatoïde artritis, spondyloarthropathieën, juveniele idiopathische artritis, septische artritis en jicht. Deze aandoeningen veroorzaken pijn aan gewrichten, stijfheid, instabiliteit en gewrichtsdestructie, met progressieve vermindering van mobiliteit als gevolg indien onvoldoende gecontrolleerd. Langdurige inzet om te ...
De ontwikkeling van speelse technologie ter ondersteuning van borstvoeding KU Leuven
Borstvoeding levert voor ouders, kinderen en voor de samenleving als geheel, veel voordelen op maar wordt toch nog vaak beschouwd als een hele uitdaging. De mogelijkheid voor ouders om borstvoeding te geven, ook gedurende langere tijd, wordt bepaald door een aantal factoren die niet allemaal binnen hun controle liggen. Factoren zoals complicaties bij de geboorte, medische aandoeningen van moeder of kind, en een lage ...
Adaptieve revalidatie gaming systemen voor electronische rolstoeltraining bij mensen met complexe bewegingsstoornissen (ADA Games) KU Leuven
De gedigitaliseerde genetische puzzel - Het overbruggen van de communicatiekloof tussen mensen met een verstandelijke beperking en hun zorgverleners KU Leuven
Een raamwerk voor real-time aanpassing van interactieve systemen voor revalidatie. KU Leuven
Revalidatie en training (b.v. rolstoeltraining voor mensen met een beperkte mobiliteit) zijn een belangrijke stap op weg naar onafhankelijke mobiliteit en een betere kwaliteit van leven. Revalidatie vereist echter vaak langdurige en eentonige oefenroutines, en interactieve systemen zijn een veelbelovende manier om te voorkomen dat patiënten afhaken. Bestaande systemen schieten echter tekort ten opzichte van traditionele ...
Materialiteit, Making, en Empowerment: Ontwerp van Squeeze Interactions in het Buitengewoon Onderwijs KU Leuven
De wereld rondom is gevuld met een rijkheid aan materialen. Door en met onze lichamen ervaren, ontdekken, en bewerken we deze materialen doorheen de dag; kleverige of gladde materialen; die buigen of breken; die zichzelf rond ons wikkelen of smelten bij aanraking. Als we deze fysieke manier van interactie en ‘zijn’ in de wereld vertalen naar de interactie met en ‘zijn’ in een digitale omgeving, dan kan men zich afvragen waar ...
Flexibele activiteitsmeting ter ondersteuning van fysieke activiteit KU Leuven
Werknemers met musculoskeletale pijn versterken door digitale gezondheidszorg KU Leuven
Musculoskeletale pijn is een belangrijke oorzaak van werk-gerelateerde arbeidsongeschiktheid en treft werknemers in diverse beroepssectoren. Hoewel fysieke en psychosociale stressoren op het werk bekende risicofactoren zijn, verklaren ze niet volledig waarom sommige werknemers chronische pijn ontwikkelen en ziek uitvallen, terwijl anderen blijven werken. Maladaptieve pijnpercepties, zoals bewegingsangst en pijncatastroferen, kunnen een ...
Een Gebruikersgerichte-Ontwerp Van “Juiciness” in Toepassingen Voor Blind Typen Voor Kinderen Met Specifieke Leerstoornissen KU Leuven
Mensen werken met computers via traditionele interfaces zoals een toetsenbord, een muis en een aanraakscherm. Deze apparaten zijn geoptimaliseerd voor de 'gemiddelde' gebruiker, in de veronderstelling dat deze over 'normale' capaciteiten beschikt. Veel gebruikers missen echter bepaalde vaardigheden, cognitieve of perceptuele motorische vaardigheden of een combinatie daarvan, die hen in staat zouden stellen te ...