Organisaties
Lerarenopleiding Vrije Universiteit Brussel
"Het decreet betreffende de lerarenopleiding en voortdurende professioneel onderwijs voorziet dat de leerkrachtenopleiding ook aan onderzoekd doet. IDLO streeft naar een totaal onderwerp-didactisch onderzoek, onderzoek op educatieve didactiek, en de ontwikkeling van het onderzoek op onderwijs-georienteerde thema's die bijdragen aan de leerkrachtenopleiding. Deze doelen zijn gestimuleerd door de multidisciplinariteit binnen het IDLO. De ...
Centrum voor Onderwijsvernieuwing en de Ontwikkeling van Leraar en School KU Leuven
Het Centrum voor Onderwijsvernieuwing en de Ontwikkeling van Leraar en School (COOLS) werkt rond drie assen. Zij onderzoeken het (inter)nationale onderwijsbeleid in relatie tot maatschappelijke ontwikkelingen. Zij bestuderen processen van onderwijsvernieuwing en professionalisering binnen de school als organisatie. Tot slot, richten zij zich op de didactiek van de lerarenopleiding
Faculteit Sociale Wetenschappen KU Leuven
Het onderzoek van de Faculteit Sociale Wetenschappen dekt een brede waaier van thema’s gaande van internationale betrekkingen tot vredesonderzoek, over het effect van media op de samenleving, tot de impact die interculturele contacten en migratoire stromingen met zich meebrengen en richt zich zowel op fundamentele sociale processen, als op meer beleidsgerichte vraagstukken. De Faculteit Sociale Wetenschappen doet aan doorgedreven ...
Educatie en Samenleving KU Leuven
Het Laboratorium voor Educatie en Samenleving (LES) voert onderzoek rond drie kwesties in onze hedendaagse samenleving. Ze gaan na hoe moderne technologiën onze werkelijkheid vormgeven (virtualiteit en digitalisering), welke paradoxen de toenemende pluralisering oproept (cohesie en pluralisering), en wat het betekent dat onze samenleving in teken staat van competentieontwikkeling (competitie en professionalisering).
Multidisciplinair Inst. Lerarenopleiding Vrije Universiteit Brussel
Online en Blended Learning Competence Center Vrije Universiteit Brussel
Het onderzoeksthema van OBLC is Online en Blended Learning en de professionalisering van leerkrachten in de digitale omgeving.
Het Online and Blended Learning Competence Center (OBLC) is opgericht als interuniversitair onderzoekscentrum. De onderzoeksthema's van het OBLC zijn Online en Blended Learning en de professionalisering van leerkrachten en docenten in de digitale omgeving.
Individueel onderzoek O&O Universiteit Antwerpen
Educatieve Studies Universiteit Hasselt
Onderwijskunde Vrije Universiteit Brussel
"Onderzoek binnen dit team is gericht op een select aantal thema's binnen het domein van het leren, het onderwijs en het beheer in het onderwijs. Onderwerpen zijn: 1. Professionele ontwikkeling van docenten 2. Zelf gereguleerd leren 3. Onderwijs technologie 4. Affectieve sociale aspecten van leren en onderwijzen, meer specifiek: welbevinden 5. School management, meer specifiek: school cultuur en beleidsvorming capaciteit van scholen 6. ...