< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Maarten Simons
- Disciplines:Sociaal werk, Andere sociologie en antropologie
Affiliaties
- Educatie en Samenleving (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2012 → Heden - Centrum voor Onderwijsvernieuwing en de Ontwikkeling van Leraar en School (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2011 → 31 jul 2012 - Onderwijskunde (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 aug 2010 → 31 jul 2011
Projecten
1 - 10 of 21
- Sabbatperiode Maarten Simons: Toekomstgerichte School- en BeleidsstudiesVanaf15 sep 2023 → HedenFinanciering: BOF - mobiliteit
- Onderwijsbeleid en commerciële relatiesVanaf1 nov 2021 → 19 apr 2024Financiering: BOF - doctorale mandaten
- School EmancipatieVanaf23 nov 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Onderwijsbeleid en commerciële relatiesVanaf26 okt 2020 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- School emancipatie: filosofisch veldwerk naar grammatisering en geletterdheid in actieVanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- De stuurkracht van de leraar in (inter)actie: de discursieve gesitueerdheid van mogelijkhedenVanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- School emancipatie: filosofisch veldwerk naar grammatisering en geletterdheid in actieVanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Een nationale dwarsdoorsnede van Ecuador.Vanaf1 jan 2017 → 31 aug 2022Financiering: VLIR-UOS Joint
- Valorisatie van het project Review EindtermenVanaf1 jun 2016 → 30 jun 2016Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Het verborgen curriculum van open onderwijs: Naar een theorie van educatieve commons, gebaseerd op een empirische analyse van 'Open Education' websitesVanaf1 okt 2015 → 30 sep 2016Financiering: BOF - Andere acties
Publicaties
1 - 10 van 205
- Remettre « l’école » au coeur de nos établissements d’enseignement. Se réapproprier l’école comme forme pédagogique(2023)
Auteurs: Jan Masschelein, Maarten Simons
Pagina's: 96 - 112 - Laws of Edu-Automation? Three Different Approaches to Deal with Processes of Automation and Artificial Intelligence in the Field of Education(2023)
Auteurs: Mathias Decuypere, Samira Ali Reza Beigi, Jan Masschelein, Maarten Simons, Lanze Vanermen
Pagina's: 44 - 55 - Pasts and futures that keep the possible alive: Reflections on time, space, education and governing(2022)
Auteurs: Mathias Decuypere, Maarten Simons
Pagina's: 45 - 57 - Atmospheres of university. Education: courses and forces(2022)
Auteurs: Jan Masschelein, Mieke Berghmans, Maarten Simons
Pagina's: 241 - 262 - Citizenship-as-competence, what else? Why European citizenship education policy threatens to fall short of its aims(2022)
Auteurs: Margot Joris, Maarten Simons, Orhan Agirdag
Pagina's: 484 - 503 - The figure of the independent learner: on governing by personalization and debt(2021)
Auteurs: Maarten Simons
Pagina's: 1 - 15 - Looking after school: A critical analysis of personalization in education(2021)
Auteurs: Maarten Simons, Jan Masschelein
- The rediscovery of the irrelevance of educational thinking(2021)
Auteurs: Maarten Simons
Pagina's: 58 - 61 - Can I take a look at your notes?: A phenomenological exploration of how university students experience note-taking using paper-based and paperless resources(2021)
Auteurs: Maarten Simons
Pagina's: 1334 - 1349 - Students Re-Discovering the University: Presence of Mind and Body(2021)
Auteurs: Jan Masschelein, Maarten Simons
Pagina's: 133 - 146