Projecten
Healthy corridors as drivers of social housing neighbourhoods for the co-creation of social, environmental and marketable NBS (URBiNAT). Universiteit Antwerpen
Cannabis social clubs in Balgië: een studie naar de organisatie van collectieve cannabisteelt voor persoonlijk gebruik en de kenmerken van clubleden. Universiteit Gent
Dit onderzoek bestudeert drie dimensies van cannabis social clubs (CSC) in België:
- aan de hand van kwalitatieve interviews, inhoudsanalyse van documenten en media-artikelen, en veldbezoeken worden de CSC’s als legale organisaties beschreven;
- aan de hand van een gestandaardiseerde vragenlijst worden de leden van de CSC’s bevraagd
- door middel van een toxicologische analyse worden de kwaliteit en de sterkte ...
Towards Tangible AI: Exploring Transparency, Control, and Social Dynamics of Graspable Interactions with Movie Recommender Systems KU Leuven
Civil Society Innovation in Flanders- investigating and designing new models of social (CSI-Flanders). Universiteit Antwerpen
Ontwapenend Design van Palestina Universiteit Antwerpen
Het recht om te Design KU Leuven
Design en beheer van private duurzaamheidsstandaarden in globale voedsel- en houtsystemen KU Leuven
Vrijwillige duurzaamheidsstandaarden (VSS), of ecolabels, zijn ontstaan als een reactie op de globale milieucrisis. VSS zijn een vorm van private transnationale regelgeving en hebben tot doel globale waardenketens, ondermeer in de voedingsnijverheid en bosbouwsector, te transformeren naar duurzaamheid. Echter, hun bijdrage aan een mogelijke transformatie naar duurzaamheid is nog onduidelijk en hangt af van hoe deze VSS opereren. Dit doctoraat ...
Voorbereid zijn op COVID-19: meer dan mondmaskers en social distancing. Universiteit Antwerpen
InFormMe: Influencers’ (Mis)Informatie op Social Media en Politiek Participatie bij Adolescenten KU Leuven
Zogenaamde social media influencers, omschreven als digitale
opinieleiders met een groot netwerk van volgers op platformen als
Instagram of Youtube, zijn zeer populair bij adolescenten. Hoewel ze
oorspronkelijk bekend staan om lifestyle content en commerciële
reclame, verweven ze steeds meer politieke thema’s in hun
communicatie. Die politieke inhoud kan een cruciale impact hebben
op adolescenten, aangezien hun ...