Projecten
EM-POLITE: Hoe verbeteren we onze e-mails? Een experimenteel onderzoek naar de invloed van on/beleefdheid, sociale status en gender op de perceptie van e-mailcommunicatie. Universiteit Gent
In onze geglobaliseerde wereld gebeurt onze dagelijkse
communicatie meestal online, en vaak worden de eerste contacten
via e-mail gelegd. E-mails zijn snel en efficiënt, maar non-verbale
informatie beschikbaar in face-to-face contacten (intonatie,
gezichtsuitdrukkingen, gebaren) kan via e-mail slechts in beperkte
mate uitgedrukt worden. Daarom is het een uitdaging om de vorm
van een e-mail aan de specifieke ...
Gezicht en beleefdheid in service-ontmoetingen: een pleidooi voor organisatorisch gezicht KU Leuven
Moderne organisaties communiceren met hun klanten op een manier die hen in staat stelt hun positieve imago onder hun klanten te kanaliseren, vergelijkbaar met de manier waarop individuen dat doen. Organisaties maken gebruik van verschillende interactiemogelijkheden, zoals receptiediensten, klantenondersteuningsdiensten, advertenties, verkooppunten, PR, sociale mediapagina's, enz., om een positief beeld van zichzelf naar de klanten te ...