< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Sofie Decock
- Disciplines:Discoursanalyse, Pragmatiek, Nederlandse taal, Engelse taal, Duitse taal
Affiliaties
- Vakgroep Vertalen, tolken en communicatie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2013 → Heden - Vakgroep Letterkunde (Departement)
Lid
Vanaf1 jan 2011 → 30 sep 2013 - Vakgroep Duits (Departement)
Lid
Vanaf1 mei 2006 → 30 sep 2009
Projecten
1 - 3 of 3 results
- EM-POLITE: Hoe verbeteren we onze e-mails? Een experimenteel
onderzoek naar de invloed van on/beleefdheid, sociale status en
gender op de perceptie van e-mailcommunicatie.Vanaf1 okt 2019 → HedenFinanciering: BOF - postdoctorale mandaten
- Normativiteit of creativiteit? Het gebruik en de perceptie van substandaardtalige kenmerken in online comments door klanten en bedrijven op sociale mediaVanaf1 okt 2018 → HedenFinanciering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- Het effect van de talige verpakking op percepties, ervaringen en gedrag van klanten. Een studie van interpersoonlijke strategieën in klachtenbehandeling in een Duitse en Britse B2C context.Vanaf1 jan 2017 → HedenFinanciering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
Publicaties
1 - 10 of 38 results
- 'Bitte entschuldigen Sie das späte Antwort' : in hoeverre worden conventionele uitdrukkingen met fouten in zakelijke e-mails als U+2018fit for purposeU+2019 beschouwd?(2022)
Auteurs: Griet Boone, Sofie Decock, Nicolas Ruytenbeek
Aantal pagina's: 1 - Reactions to Brexit in images : a multimodal content analysis of shared visual content on Flickr(2021)
Auteurs: Catherine Bouko, July De Wilde, Sofie Decock, Orphée De Clercq, Valentina Manchia, David Garcia
Pagina's: 4 - 33 - Interpersonal strategies in E-Complaint refusals : textbook advice versus actual situated practice(2020)
Auteurs: Sofie Decock, Bernard De Clerck, Rebecca Van Herck
Pagina's: 285 - 308 - 'Can you send us a PM please?' : Service recovery interactions on social media from the perspective of organizational legitimacy(2020)
Auteurs: Rebecca Van Herck, Sofie Decock, Bernard De Clerck
Aantal pagina's: 1 - What makes a complaint im/polite? An experimental study of the influence of verbal modification on affective responses to online complaints(2019)
Auteurs: Nicolas Ruytenbeek, Sofie Decock, Ilse Depraetere
Pagina's: 64 - 65 - Theory versus practice : a closer look at transactional and interpersonal stance in English electronic complaint refusal notifications(2019)
Auteurs: Bernard De Clerck, Sofie Decock, Jasper Vandenberghe, Mathias Seghers, Gaetanelle Gilquin, Lieven Vandelanotte
Pagina's: 103 - 136 - Method triangulation in discourse-pragmatic research on complaints(2019)
Auteurs: Nicolas Ruytenbeek, Sofie Decock, Ilse Depraetere
Aantal pagina's: 1 - Analyzing linguistic in/directness and perceived face-threat in complaint interactions : the development of an annotation guide(2019)
Auteurs: Nicolas Ruytenbeek, Sofie Decock, Ilse Depraetere
Pagina's: 33 - 34 - (In)directness and complaints : a reassessment(2018)
Auteurs: Sofie Decock, Ilse Depraetere
Pagina's: 33 - 46 - Professional discourse in multilingual settings: policies and practices(2018)
Auteurs: Sofie Decock, July De Wilde, Sarah Van Hoof, Ellen Van Praet, Bernard De Clerck
Pagina's: 321 - 330