< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Ann-Sophie Noreillie
- Disciplines:Taaldidactiek, Franse taal, Corpuslinguïstiek, Taalverwerving
Affiliaties
- Onderzoekseenheid Taalkunde, Leuven (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf20 okt 2020 → Heden - Onderzoekseenheid Taalkunde (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 okt 2020 → 1 dec 2020 - Faculteit Letteren, Campus Antwerpen (Faculteit)
Lid
Vanaf1 okt 2020 → 30 sep 2021 - Onderzoekseenheid Taalkunde, Campus Antwerpen (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 jul 2019 → 30 sep 2020 - Onderzoeksgroep Taal, Onderwijs en Samenleving, Campus Antwerpen (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2014 → 30 sep 2018 - Faculteit Letteren, Campus Kulak Kortrijk (Faculteit)
Lid
Vanaf1 okt 2012 → Heden
Projecten
1 - 4 of 4
- De rol van taalcontact in Engelse en Franse taalvaardigheidVanaf1 jan 2021 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Effecten van input flood en input verbetering bij lezen en lezen tijdens het luisteren naar het verzamelen van collocaties door Vietnamese EFL-leerlingenVanaf7 jan 2019 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De impact van formeel en informeel taalleren op de taalvaardigheid in twee vreemde talenVanaf1 jan 2015 → 20 dec 2019Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Geen communicatie zonder woorden. Drie empirische studies met betrekking tot de rol van woordenschatkennis en -gebruik in luister- en spreektaken in het FransVanaf1 okt 2014 → 17 jun 2019Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 7 van 7
- Frans eerste vreemde taal en Engels tweede vreemde taal? Of toch niet? Een blik op de Engelse en Franse taalvaardigheid van jongeren in Vlaanderen(2020)
Auteurs: Elke Peters, Ann-Sophie Noreillie, Eva Puimège
Pagina's: 53 - 70 - Factors predicting low-intermediate French learners' vocabulary use in speaking tasks(2020)
Auteurs: Ann-Sophie Noreillie, Piet Desmet, Elke Peters
Pagina's: 194 - 217 - Vocabulary knowledge and listening comprehension at an intermediate level in English and French as foreign languages: An approximate replication study of Stæhr (2009)(2020)
Auteurs: Ann-Sophie Noreillie, Kris Heylen, Piet Desmet, Elke Peters
Pagina's: 213 - 232 - The impact of instruction and out-of-school exposure to foreign language input on learners’ vocabulary knowledge in two languages(2019)
Auteurs: Elke Peters, Ann-Sophie Noreillie, Kris Heylen, Bram Bulté, Piet Desmet
Pagina's: 747 - 782 - It's all about words. Three empirical studies into the role of lexical knowledge and use in French listening and speaking tasks(2019)
Auteurs: Ann-Sophie Noreillie, Elke Peters, Piet Desmet
- Vocabulary knowledge and listening comprehension at an intermediate level in English and French as foreign languages: An approximate replication study of Stæhr (2009)(2018)
Auteurs: Ann-Sophie Noreillie, Britta Kestemont, Kris Heylen, Piet Desmet, Elke Peters
Pagina's: 214 - 233 - (Semi)authentic audio-visual materials for the A2 level in the online language learning environment FRANEL: Pitfalls and challenges(2012)
Auteurs: Ann-Sophie Noreillie, Piet Desmet
Pagina's: 164 - 168