< Terug naar vorige pagina
Organisatie
Brussels Research Centre on Innovation in Learning and Diversity
Huidige onderzoekers
1 - 10 of 38 results
- Sara Demeny (Verantwoordelijke)
- Johannes Blom (Lid)
- Vladena Bätge Jahn (Lid)
- Juan Cai (Lid)
- David Castro Garcia (Lid)
- Elvira Crois (Lid)
- Line Dalile (Lid)
- Free De Backer (Lid)
- Maurice De Greef (Lid)
- Sara Loreli Diaz-Martinez (Lid)
Projecten
1 - 10 of 14
- Het versterken van de professionele ontwikkeling van leraren met een mobiele SRL-applicatieVanaf1 nov 2025 → HedenFinanciering: FWO mandaten
- Sonische relationaliteit: empathie opwekken voor de ernstig bedreigde Europese aal in het ScheldeestuariumVanaf1 nov 2025 → HedenFinanciering: FWO mandaten
- GrottenwandelingVanaf1 apr 2025 → 31 okt 2025Financiering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
- Grenzen aan het participatieparadigma: de ontwikkeling van een nieuw conceptueel kader om de relatie tussen kunst en haar maatschappelijke impact te theoretiserenVanaf1 okt 2024 → HedenFinanciering: FWO junior postdoctoraal mandaat
- Data-geïnformeerde onderwijspraktijk: het combineren van multimodale gegevensbronnen tot bruikbare inzichten.Vanaf1 sep 2024 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Naar een model voor evidence-informed onderwijspraktijk in VlaanderenVanaf27 jun 2024 → 26 mei 2025Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Erasmus+ Key Action2: Een klimaatrechtvaardige en kunsteducatieve benadering van jongerenwerk (SEEDLING)Vanaf1 mrt 2024 → HedenFinanciering: EU - buiten kader - onbepaald (beheerd door de EC)
- Navigeren door het digitale onderwijslandschap: Onderzoek naar de wisselwerking tussen ouderbetrokkenheid thuis en het zelfregulerend leren van leerlingenVanaf1 feb 2024 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Informeel Leren op de werkvloerVanaf8 jan 2024 → 31 jul 2025Financiering: Departement Werk en Sociale Economie
- Het schoolbestuur als eindverantwoordelijke voor onderwijskwaliteit: via analyse van processen en effectiviteit naar regulatiemechanismen voor overheidsbeleidVanaf1 dec 2023 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs en Vorming
Publicaties
1 - 10 van 39
- De triade 'kunst-onderzoek-onderwijs' op de VUB-campus(2024)Series: Kunst en HumanismeVolume: 2Pagina's: 16-23Aantal pagina's: 8
- Limits to the participation paradigm?(2025)Gepubliceerd in: International Journal of Cultural PolicyISSN: 1028-6632
- Holding a Conversation with the Situation(2023)Pagina's: 97-102Aantal pagina's: 6
- Should I stay or should I go now: Conditions of participation in literacy and adult basic education.(2023)Pagina's: 459-466Aantal pagina's: 8
- Training design for social inclusion: The impact of sociodemographic factors on immigrant learners in Dutch adult education programs(2024)Gepubliceerd in: Soc Psychol EducISSN: 1381-2890Issue: 6Volume: 27Pagina's: 3453-3490
- Exploring teacher competences for establishing an ‘open classroom climate’ in primary education(2025)Gepubliceerd in: Citizenship Teaching & LearningISSN: 1751-1917Issue: 1Volume: 20Pagina's: 81 - 101
- The impact of perceived school climate and socio-demographic factors on immigrant students’ engagement in China(2025)Gepubliceerd in: Cogent EducationISSN: 2331-186XIssue: 1Volume: 12Pagina's: 1-14
- Comparing Chinese and Western classroom learning environment research: a bibliometric analysis and visualization(2023)Gepubliceerd in: Front. Psychol.ISSN: 1664-1078Volume: 14
- Establishing an Accompanying Approach in Social Sciences and Humanities(2025)Gepubliceerd in: INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL RESEARCH METHODOLOGYISSN: 1364-5579
- Unpacking equity. Educational equity in secondary analyses of international large-scale assessments: A systematic review(2023)Gepubliceerd in: Educational Research ReviewISSN: 1747-938XVolume: 38