Projecten
Genetic Tools for Ecosystem Health Assessment in the North Sea Region Vlaams Instituut voor de Zee
Peer assessment implementeren in het secundair onderwijs: het verhogen van anonimiteit door het gebruik van responstechnologie Universiteit Gent
Het is algemeen aanvaard dat assessement een belangrijke motor van het leerproces is (Hunt, Hughes & Rowe, 2002) en dat innovatieve onderwijskundige aanpakken ook nieuwe vormen van assessment vereisen (Dochy, Heylen & Van de Mosselaar, 2002). Dit project richt zich op het bestuderen van peer assessment processen in face-to-face settings en onderzoekt hoe deze processen kunnen worden verbeterd.
Strategic Learning Assessment Noordprogramma Vredeseilanden. KU Leuven
Comproved, een holistische assessment tool voor comparatief vergelijken Vrije Universiteit Brussel
Real-world-data enabled assessment for health regulatory decision-making (REALM). Universiteit Antwerpen
Genetic tool for Ecosystem health Assessment in the North Sea region Instituut voor Landbouw-, Visserij- en Voedingsonderzoek
Momenteel gebeurt de beoordeling van de mariene gezondheidstoestand - een wettelijke verplichting - meestal aan de hand van tijdrovende en arbeidsintensieve methodes waarbij bodemdieren manueel geteld en op naam gebracht worden. DNA-gebaseerde technieken beloven echter goedkopere, snellere en meer nauwkeurige methodes. Een routinematige toepassing van deze DNA technieken voor ...
Interactieve Tool voor Visuele Assessment & Revalidatie HOWEST
Programma voor International Student Assessment (PISA) 2021 - werkingsjaar 2019 Universiteit Gent
De opdrachthouder heeft een meervoudige opdracht:
-planning van het Programme for International Student Assessment (PISA) 2021 in Vlaanderen en voorbereiding van het vooronderzoek;
-uitvoeren van het vooronderzoek van het Programme for International Student Assessment (PISA) 2021 voor zowel kerncomponenten als de gekozen optionele componenten in 2020;
-rapportering ...