Projecten
Language games voor het taalonderwijs. Vrije Universiteit Brussel
Taakgericht Onderwijs: Engels als Vreemde Taal in Vietnam KU Leuven
Nguyen Anh Thi is momenteel een doctoraatstudent aan de KU Leuven, België. Hij behaalde zijn bachelor diploma als leerkracht Engels aan de Can Tho universiteit in Vietnam. Daarna verwierf hij ook zijn masterdiploma Principles and Methods of English Language and Literature Education aan dezelfde universiteit. Tegenwoordig werkt hij aan een doctoraat over Task-based Language Teaching (TBLT), meer bepaald onderzoek naar de perceptie van de ...
Het meten van convergentie en divergentie in variëteiten van Chinees: een lectometrische benadering. KU Leuven
What can Chinese teach us about the languages of Europe? Sociolinguistic research has obtained important insights into the dynamics of the languages of Europe: the emergence of pluricentric varieties, the global influence of English, the tendency towards informalization of the standard languages. But are these phenomena typically European, or are the same forces at work in other linguistic areas? A comparison with Chinese may provide an ...
Peyotl:Integrating Extended Piano Techniques in Repertoire for Children Orpheus Instituut
The extensive piano repertoire ...
Erasmus + Strategisch partnerschap ASSET-H - Awareness of Students' Skills: an Employability Toolkit for the Humanities KU Leuven
ASSET-H: Awareness of Students’ Skills: an Employability Toolkit for the Humanities
Erasmus + KA2 Cooperation for innovation and the exchange of good practices, KA203 Strategic partnerships for higher education
Project number 2020-1-BE02-KA203-074669; Project partners: KU Leuven (lead partner), University of Leiden, University of Helsinki, Randstad
Employers demand the right mix of domain-specific and transversal skills, but ...
De verwerving van het casussysteem in het Hindi door vreemdetaalleerders. Universiteit Gent
Dit project heeft tot doel de vreemdetalenverwerving (FLA) van het Hindi-casusysteem te onderzoeken.
Hindi is een Indo-Arische taal die pas recentelijk onder de aandacht van FLA-onderzoek kwam, met een
weinig studies die zich richten op de case-acquisitie van erfgoedleerlingen (Montrul et al., 2012) en
studenten in vreemde talen (FL) (Baten & Verbeke, 2015; Ponnet et al. 2016; Ranjan 2016),
respectievelijk. De ...
De verwerving van het casussysteem in het Hindi door Nederlandstalige en Duitstalige vreemdetaalleerders. Universiteit Gent
Dit project heeft als doel de ontwikkelingsstadia te onderzoeken binnen de vreemdetaalverwerving van het casussysteem in het Hindi. Een kwalitatieve, longitudinale studie zal uitgevoerd worden bij vreemdetaalleerders van het Hindi in een geïnstrueerde taalomgeving. Het onderzoek zal kaderen binnen het raamwerk van Processability Theory, een theorie over tweedetaalverwerving die stadia van morfosyntactische ontwikkeling beschrijft en verklaart ...
ELIXIR Infrastructuur voor Data en Services om Life-Sciences Onderzoek in Vlaanderen te versterken Universiteit Gent
In de levenswetenschappen staat data centraal. Het steunt op het genereren, delen en het geïntegreerd analyseren van enorme hoeveelheden digitale data. Door de beschikbare data in levenswetenschappen te combineren, wordt nieuwe kennis gegenereerd. Dit zorgt voor een drastische transformatie van biologisch onderzoek.
ELIXIR is een Europese onderzoeksinfrastructuur die internationale resources in levenswetenschappen samenbrengt tot ...
Codewisseling in neo-Latijnse literatuur tijdens de vroege boekdrukkunst (ca. 1470-1550): Latijn tussen Grieks en de volkstaal in de meertalige Lage Landen KU Leuven
Mijn voornaamste doel is om een nauwgezette analyse uit te voeren van de literaire positie van het neo-latijn in het meertalige landschap van het renaissance-Europa tijdens de eerste eeuw van de commerciële boekdrukkunst, met de Lage Landen als mijn case study. In dit gebied kreeg het Neo-Latijn steeds meer concurrentie van andere talen als dragers van literatuur, denken en bovenregionale communicatie, vooral de volkstaal en het Grieks. ...