< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Kris Van den Branden
- Disciplines:Linguïstiek, Andere linguïstiek en literatuurwetenschappen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Onderwijskunde
Affiliaties
- Centrum voor Taal en Onderwijs, Leuven (Onderzoeksinstituut)
Lid
Vanaf1 feb 2015 → 20 dec 2018 - Onderzoeksgroep Taal, Onderwijs en Samenleving, Leuven (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 dec 2005 → Heden
Projecten
1 - 10 of 49
- Krachtige digitale leerkansen voor iedereen. Naar een leidraad blended onderwijs voor laaggeletterde en NT2-cursisten in het Vlaamse volwassenenonderwijs.Vanaf1 apr 2021 → 31 mrt 2022Financiering: Departement Onderwijs
- Geletterdheidstrajecten van nieuwkomers: in kaart brengen en monitoren van geletterdheidspraktijken, -processen en -strategieën in formele, niet-formele en informele omgevingenVanaf6 jan 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Certificaat Nederlands als Vreemde TaalVanaf1 jan 2021 → HedenFinanciering: Buitenl. privé-opdrachtgever - onbepaald
- De geletterdheidsontwikkeling van nieuwkomers ontsluiten: leren voor het leven in formele, niet-formele en informele omgevingenVanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Effecten van taakparaatheid op L2-prestaties en acquisitieVanaf14 sep 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Blend je MO-les! Blended Learning binnen MO (maatschappelijke orientatie, op maat van de gebruiker.Vanaf1 feb 2018 → 31 jan 2021Financiering: Departement Economie, Werkgelegenh. en Binnenl. Aangelegenheden
- Docent@Ned: een online leeromgeving voor Nt2-docentenVanaf1 jan 2018 → 31 dec 2020Financiering: BOF - Andere acties
- Studieopdracht onderwijscentrum stad Gent.Vanaf1 okt 2017 → 30 sep 2018Financiering: Steden en gemeenten
- Creativiteit labo's.Vanaf1 okt 2016 → 30 sep 2019Financiering: Provincies
- Hebben luisteractiviteiten invloed op de verwerving van grammaticale aspecten van het Hongaars?Vanaf1 okt 2016 → HedenFinanciering: FWO mandaten
Publicaties
1 - 10 van 94
- How to teach an additional language: to task or not to task?(2022)
Auteurs: Kristiaan Van den Branden
Aantal pagina's: 302 - A pedagogical rationale for task-based language teaching for the acquisition of real-world language use.(2021)
Auteurs: Kristiaan Van den Branden
Pagina's: 27 - 52 - Task-based language teaching as an innovation. A task for teachers(2021)
Auteurs: Kristiaan Van den Branden
Pagina's: 628 - 648 - A Comparison of Active and Interactive Listening in Secondary School Foreign Language Classrooms in Belgium and Turkey(2021)
Auteurs: Hatice Nur Ozcelik, Kristiaan Van den Branden, Elke Van Steendam
- KOALA: een betrouwbare en valide taalscreening voor 5-jarige kleuters(2021)
Auteurs: Kristiaan Van den Branden, Goedele Vandommele
Pagina's: 21 - 23 - Editors' preface to the first edition of TASK(2021)
Auteurs: Kristiaan Van den Branden, Koenraad Van Gorp
Pagina's: 1 - 10 - Unlocking the power of productive classroom talk for early second language acquisition. A study into the effects of a task-based intervention.(2021)
Auteurs: Kristiaan Van den Branden
Pagina's: 71 - 99 - Implementing task-based language education in primary education. Lesson learnt from the Flemish experience.(2021)
Auteurs: Kristiaan Van den Branden, Koenraad Van Gorp
Pagina's: 3 - 27 - Talenbeleid uit de kast gehaald? Onderzoek naar succesvolle strategieën voor de implementatie van een talenbeleid(2021)
Auteurs: Marieke Vanbuel, Kristiaan Van den Branden
Pagina's: 118 - 138 - Measuring task-based performance(2020)
Auteurs: Kristiaan Van den Branden
Pagina's: 316 - 325Aantal pagina's: 10