Projecten
Stedelijke arme vrouwen en kinderen samen met academici voor het bereiken en leveren van UNSDG's in de Filippijnen - (UPWARD-UP) KU Leuven
The Philippines’ (PH) 2018 United Nations Sustainable Development Goals (SDGs) rank 85/156 countries. As those who are most deprived of sustainable development are Urban Poor Women and children (UPW), this project will enable those in the Manggahan Floodway community to achieve the SDGs which they prioritize as most pertinent to their needs. UPW will engage in collaborative knowledge production and dissemination rooted in the partnerships of ...
Efficiëntie en ex post screening in het hoger onderwijs - een dynamische discrete keuze benadering. KU Leuven
Vele studenten verlaten het secundair of hoger onderwijs zonder een diploma te behalen. Een recent rapport (OECD, 2012) illustreert deze problemen: 16% van de jongeren in OESO landen behaalt geen diploma secundair onderwijs. 62% van de jongeren start aan het hoger onderwijs maar slechts 39% behaalt effectief een diploma. Een aanzienlijk aandeel van de studenten behaalt een diploma na één of meerdere jaren studievertraging.
In deze ...
Ontwikkeling en validatie van een screeningsinstrument voor het identificeren van centrale sensitisatie pijn bij kankeroverlevers. KU Leuven
Het doel van het project is om een instrument te ontwikkelen voor de identificatie van centrale sensitisatie pijn bij kankeroverlevenden met aanhoudende pijn enkele maanden na het beëindigen van de behandeling.
Pijneducatie na de operatie voor borstkanker KU Leuven
De Belgische Stichting Kankerregistratie rapporteerde 10.905 nieuwe vrouwelijke borstkankerpatiënten in 2018. Ondanks het feit dat succesvolle screening, vroegtijdige interventie en verbeterde behandelingsopties de overlevingskansen na borstkanker hebben verbeterd, kampt 90% met levenslange complicaties. Deze vormen een groot probleem omdat ze het dagelijks functioneren en de levenskwaliteit aanzienlijk belemmeren. Pijn is een van de meest ...
De onderliggende mechanismen en de heterogeniteit van school- en arbeidsmarktuitkomsten. KU Leuven
Eerder werd aangetoond dat hoger opgeleiden gemiddeld hogere lonen verdienen, en dat deze onderwijspremie relatief stabiel gebleven is overheen de tijd. De reden voor deze onderwijspremie vormt echter het onderwerp van debat. Bovendien werd de heterogene familiale achtergrond van personen genegeerd, doordat economen uitgaan van een traditionele gezinsstructuur die bestaat uit een gehuwd koppel van het tegenovergestelde geslacht en met ...
Learning Analytics afgestemd op het hoger onderwijs in Ecuador. KU Leuven
The goal of the SI project is to cooperate intensively between the Universidad de Cuenca (UCuenca), Escuela Superior Politécnica del Litoral (ESPOL) and KU Leuven with focus on realistic implementations of Learning Analytics Dashboards (LAD’s) at scale within the Ecuadorian educational and infrastructural context.
Learning Analytics (LA) uses data produced by educational systems and learners to improve education and learning. The ...
Het proces van talentoverdracht herijken - De prospectieve kijk KU Leuven
Voorgestelde opzet van het proefschrift: Talent transfer 'doet zich voor wanneer de betrokkenheid van een hoog presterende atleet bij een sport (...) tot een einde komt, en zij hun ervaringen proberen over te dragen naar een nieuwe sport' (Expert Advantage; in: Rea & Lavallee, 2015). Aangezien talent transfer nog steeds een groeiend onderzoeksgebied is, hebben onderzoeken complementaire bevindingen gegenereerd. Bijvoorbeeld, terwijl Rea ...