Onderzoeker
Katrien STRUYVEN
- Trefwoorden:Pedagogische wetenschappen en didactiek
- Disciplines:Lerarenopleiding en professionele ontwikkeling van leerkrachten, Curriculum en pedagogische theorie en ontwikkeling, Onderwijspsychologie en educatief ontwerp, Onderwijskunde op microniveau, Lerarenopleiding
Affiliaties
- UHasselt Onderzoek naar innovatief en maatschappelijk geëngageerd onderwijs (Onderzoeksgroep)
Verantwoordelijke
Vanaf1 jan 2022 → Heden - UHasselt Onderzoek naar innovatief en maatschappelijk geëngageerd onderwijs (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2018 → Heden - School voor Educatieve Studies (Faculteit)
Lid
Vanaf1 aug 2018 → Heden - Educatieve Studies (Departement)
Lid
Vanaf1 aug 2018 → Heden - Bedrijfseconomische Wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf1 okt 2014 → 30 sep 2018 - Gedragswetenschappen, Communicatie en Linguïstiek (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2014 → 30 sep 2018
Projecten
1 - 10 of 12
- TALim: Talenten Academie LimburgVanaf1 apr 2022 → HedenFinanciering: Provincies
- Co-creatie Lab OnderwijsVanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: Plan Vlaamse Veerkracht
- Lerend netwerk kansenbevordering in de lerarenopleiding 2021-2022Vanaf16 sep 2021 → HedenFinanciering: Provincies
- Interreg EMR project: skills4youVanaf1 mrt 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ...., Andere Eu-programma's en intiatieven
- Samenwerkingsovereenkomst betreffende de Talenten Academie Limburg (TALIM) en de opstart van de piloot in Genk (TALIM-Genk)Vanaf1 jan 2021 → HedenFinanciering: VZW en equivalenten
- Steunpunt Centrale Toetsen in OnderwijsVanaf15 dec 2020 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs
- Lerend netwerk kansenbevordering in de lerarenopleidingVanaf16 sep 2020 → 30 jun 2021Financiering: Provincies
- Het Blended faciliteren van leren op basis van Wilskracht (Blended Flow) - student tutoring projectVanaf1 sep 2020 → 31 aug 2021Financiering: Departement Onderwijs
- COVID-19: Organisatie zomerscholenVanaf17 aug 2020 → 28 aug 2020Financiering: Departement Onderwijs
- De visie van economiestudenten ten opzichte van duurzaamheid: determinanten uit formeel en informeel onderwijsVanaf1 mei 2020 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
Publicaties
1 - 10 van 36
- Social Integration in First-Year Undergraduates: The Role of Peer Learning(2022)
Auteurs: Emmeline Byl, Keith J. Topping, Katrien STRUYVEN, Nadine Engels
Pagina's: 85 - 100Aantal pagina's: 17 - Experts speaking: Crucial teacher attributes for implementing blended learning in higher education(2021)
Auteurs: Bram Bruggeman, Jo Tondeur, Katrien STRUYVEN, Bram Pynoo, Anja Garone, Silke Vanslambrouck
- Serious Games in Secondary Education to Introduce Circular Economy: Experiences With the Game EcoCEO(2021)
Auteurs: Julie ROBA, Tom KUPPENS, Lise JANSSENS, Anse Smeets, Saskia Manshoven, Katrien STRUYVEN
- Creating inclusive classrooms in primary and secondary education: from noticing to differentiated practices.(2021)
Auteurs: Esther Gheyssens, Katrien STRUYVEN, Nadine Engels, Els Consuegra
- Creating inclusive classrooms in primary and secondary schools: From noticing to differentiated practices(2021)
Auteurs: Esther Gheyssens, Els Consuegra, Nadine Engels, Katrien STRUYVEN
Aantal pagina's: 9 - Exploring pre-service teachers’ beliefs and practices about two inclusive frameworks: Universal Design for Learning and differentiated instruction(2021)
Auteurs: Julia Griful-Freixenet, Katrien STRUYVEN, Wendelien Vantieghem
Aantal pagina's: 13 - A teachers’ professional development programme to implement differentiated instruction in secondary education: How far do teachers reach?(2020)
Auteurs: Wouter Smets, Katrien STRUYVEN, Lawrence Jun Zhang
- Professional vision of inclusive classrooms: A validation of teachers' reasoning on differentiated instruction and teacher-student interactions(2020)
Auteurs: Wendelien Vantieghem, Iris Roose, Esther Gheyssens, Júlia Griful-Freixenet, Karolien Keppens, Ruben Vanderlinde, Katrien STRUYVEN, Piet Van Avermaet
Pagina's: 100912 - Exploring the interrelationship between Universal Design for Learning (UDL) and Differentiated Instruction (DI): A systematic review(2020)
Auteurs: Julia Griful-Freixenet, Katrien STRUYVEN, Wendelien Vantieghem, Esther Gheyssens
Aantal pagina's: 23 - Multilingual nursing education: Nursing students' and teachers' interests, perceptions and expectations(2020)
Auteurs: Anja Garone, Piet Van de Craen, Katrien STRUYVEN
Aantal pagina's: 6