Projecten
Spelen met het Engels: een ontwikkelingsstudie naar het gebruik van en de reflectie over socio-pragmatisch betekenisvolle Engelse lexicale middelen bij Vlaamse kinderen KU Leuven
Dimensies van Vroeg-Modern Engels do-ondersteuning Universiteit Antwerpen
Hoe extensie werkt: Determinanten van de extensie van grammaticale en lexicale elementen in het Engels en Nederlands. KU Leuven
Extensie is het proces waarbij een taalelement zich verspreidt naar nieuwe lexicale of grammaticale omgevingen. In dit onderzoeksplan wordt een model van extensie uiteengezet, dat verklaart waarom een element zich op een bepaald moment naar een bepaalde omgeving kan uitbreiden. Het formuleert drie onderling samenhangende hypothesen over het startpunt, het verloop en het eindpunt van uitbreiding. De hypothesen worden getest op vier ...
De effecten van corpusgebaseerd onderwijs op sociolinguïstische competentie: 'Mixed methods'-onderzoek naar stilistische vertaalrevisiecompetentie in het Engels. Universiteit Antwerpen
Het gebruik van Engels als een lingua franca in meerfasige institutionele procedures in België. Universiteit Antwerpen
Buitenschools contact met Engels en woordenschatkennis: de unieke casus van kinderen in Vlaanderen KU Leuven
Stilistische geschiktheid in het Engels als een vreemde taal: De verwerving van grammaticale formaliteit bij vertalers in opleiding. Universiteit Antwerpen
Het gebruik van nominale en verbale gerundieven in hedendaags Engels. Een multifunctionele comparatieve analyse. KU Leuven
Een longitudinaal onderzoek naar jonge leerlingen L2 Engels sprekende vaardigheden: het bestuderen van groepen en individuen. Universiteit Gent
In taalverwervingstheorieën wordt het belang van blootstelling aan een vreemde taal binnen en buiten de klas beklemtoond. Als er veel input beschikbaar is voor de leerder kan er veel en snel worden geleerd. Het is echter niet zo duidelijk welke factoren en processen het leren aandrijven. In dit project zal ik de ontwikkling van Engelse spreekvaardigheid onderzoeken bij jonge vreemdetaalleerders, zowel op groepsniveau als op individueel ...