Onderzoeker
Gudrun Vanlaar
- Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen
Affiliaties
- Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen, Campus Kulak Kortrijk (Faculteit)
Lid
Vanaf1 dec 2015 → 30 sep 2018 - Onderwijseffectiviteit en -evaluatie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2011 → 31 jan 2021 - Onderwijskunde (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 nov 2010 → 31 jul 2011
Projecten
1 - 2 of 2
- Laten scholen en leerkrachten hun sporen na? Onderzoek naar langetermijneffecten van scholen en leerkrachten op leerlinguitkomstenVanaf1 sep 2013 → 16 nov 2017Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Leerprestaties, attitudes en sociale en etnische ongelijkheid van leerlingen in het secundair onderwijs in Vlaanderen in vergelijking met leerlingen in andere landenVanaf1 nov 2010 → 6 jul 2015Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 26
- Long-term effects of first-grade teachers on students’ achievement: a replication study(2018)
Auteurs: Griet Vanwynsberghe, Gudrun Vanlaar, Jan Van Damme, Bieke De Fraine
Pagina's: 177 - 193 - Can group composition effects explain socioeconomic and ethnic achievement gaps in primary education?(2018)
Auteurs: Gudrun Vanlaar, Heidi Knipprath, Bieke De Fraine, Jan Van Damme
Pagina's: 6 - 15 - Laten scholen hun sporen na? Een studie naar langetermijneffecten van scholen op leerlingen(2018)
Auteurs: Griet Vanwynsberghe, Gudrun Vanlaar, Jan Van Damme, Bieke De Fraine
Pagina's: 142 - 149 - Does more exposure to the language of instruction lead to higher academic achievement? A cross-national examination(2018)
Auteurs: Orhan Agirdag, Gudrun Vanlaar
Pagina's: 123 - 137 - Long-term effects of primary schools on mathematics achievement of students at age 17(2017)
Auteurs: Griet Vanwynsberghe, Gudrun Vanlaar, Jan Van Damme, Bieke De Fraine
Pagina's: 1131 - 1148 - Do schools and teachers leave their mark? Studies on long-term effects of schools and teachers on student outcomes(2017)
Auteurs: Griet Vanwynsberghe, Bieke De Fraine, Jan Van Damme, Gudrun Vanlaar
- Long-term effects of primary schools on non-cognitive outcomes of students at age 17(2017)
Auteurs: Griet Vanwynsberghe, Gudrun Vanlaar, Jan Van Damme, Bieke De Fraine
Pagina's: 83 - 93 - Long-term effects of primary schools on educational positions of students two and four years after the start of secondary education(2017)
Auteurs: Griet Vanwynsberghe, Gudrun Vanlaar, Jan Van Damme, Bieke De Fraine
Pagina's: 167 - 190 - How do student and classroom characteristics affect attitude toward mathematics? A multivariate multilevel analysis(2017)
Auteurs: Jan Van Damme, Wim Van Den Noortgate, Dickson Anumendem, Gudrun Vanlaar
Pagina's: 1 - 21 - Effects of kindergarten retention for at-risk children's psychosocial development(2016)
Auteurs: Machteld Vandecandelaere, Eric Schmitt, Gudrun Vanlaar, Bieke De Fraine, Jan Van Damme
Pagina's: 1354 - 1389