< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Jozefien De Leersnyder
- Disciplines:Biologische en fysiologische psychologie, Algemene psychologie, Sociale psychologie, Psychologische methoden
Affiliaties
- Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf1 okt 2019 → 9 okt 2019 - Sociale en Culturele Psychologie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf18 sep 2009 → Heden
Projecten
1 - 10 of 20
- Onzichtbare barrieres voor gelijke onderwijskansen: zijn (veranderingen in) culturele fit in zelf, cognitie en motivatie gerelateerd aan welzijn en school succes?Vanaf1 sep 2025 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- How the School Context Contributes to Low Ethnic Prejudice Among the Next Generation: Examining the Joint Roles of Schools, Teachers, and Pupils.Vanaf29 nov 2024 → 31 okt 2025Financiering: BOF - postdoctorale mandaten
- Het aanpakken van de etnische kloof in het hoger onderwijsVanaf1 okt 2024 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Aanpakken van de etnische kloof in het hoger onderwijs (ENGINE).Vanaf1 okt 2024 → HedenFinanciering: FWO Strategisch Basisonderzoek (SBO)
- Juf, mag ik hier floreren? Hoe leraren mee vorm geven aan adolescenten hun culturele (mis)fit in zelf, cognitie en motivatie, evenals aan de verbanden tussen (mis)fit enerzijds en welzijn en schoolprestaties anderzijdsVanaf1 okt 2024 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- De etnische kloof in het hoger onderwijs aanpakken.Vanaf1 okt 2024 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Naar een cultuur psycholgische benadering van acculturatie: een verkenning in het domein van zelf, cognitie en motivatie.Vanaf16 sep 2024 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Heroverweging van psychologische acculturatie: van expliciete naar impliciete culturele voorkeurenVanaf1 sep 2024 → HedenFinanciering: HORIZON.1.1 - European Research Council (ERC)
- Zeg je JEZ tegen emoties?! Het bevorderen van emotionele competenties bij één- en meertalige kinderen op schoolVanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: FWO humanitair onderzoeksproject JEZ
- International Early Learning and Child Well-being Study 2024 in Vlaanderen.Vanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs en Vorming
Publicaties
1 - 10 van 44
- Hoe kunnen álle leerlingen zich thuis voelen en presteren op school? De diversiteitsaanpak is cruciaal!(2025)Gepubliceerd in: Welwijs: Wisselwerking Onderwijs en WelzijnswerkISSN: 1378-6121Issue: 1Volume: 36Pagina's: 27 - 31
- Development and Validation of Domain Specific School Diversity Model Scales among Pupils and Teachers: a Multilevel Approach(2024)Gepubliceerd in: Procedia: Social and Behavioral SciencesISSN: 0022-4405Volume: 107
- Mapping Domain-Specific School Diversity Models and Their Implications: When and Why All Students Can Belong and Achieve(2024)
- Against the odds: predictors of academic success and excellence in majority-minority schools(2024)Gepubliceerd in: School Effectiveness and School ImprovementISSN: 0924-3453Issue: 3Volume: 35Pagina's: 273 - 297
- Do minorities’ friendships with majority culture members and their emotional fit with majority culture influence each other over time?(2024)Gepubliceerd in: Social Psychological and Personality ScienceISSN: 1948-5506Issue: 5Volume: 15Pagina's: 540 - 549
- Culture, social structure, and the self: Explorations into varieties of cultural fit in self-construal, changes therein, and the predictors and outcomes thereof(2024)
- Acculturation of self-construal: First evidence from immigrant minorities in Belgium and the UK(2024)Gepubliceerd in: European Journal of Social PsychologyISSN: 0046-2772Issue: 2Volume: 54Pagina's: 529 - 544
- Crosscultureel onderzoek. Theoretisch kader en kwalitatieve onderzoeksmethoden(2023)Pagina's: 28 - 43
- Crosscultureel onderzoek: Kwantitatieve onderzoeksmethoden en equivalentie van gegevens(2023)Pagina's: 44 - 58
- Cultural fit of emotions and subjective well-being: Replicating comparative evidence and extending it to the Mediterranean region(2023)Gepubliceerd in: Current Research in Ecological and Social PsychologyVolume: 5Pagina's: 1 - 13