Projecten
Gang en mobiliteit analyse in de thuissituatie met deep learning technologie KU Leuven
Internationalisatie van innovatieve starters: een "organizational learning" en "social capital" perspectief Universiteit Gent
Studies naar de internationalisatie van innovatieve starters hebben een experiential alsook een congential learning perspectief gebruikt. Ook het leren via partners (interorganizational learning) versnelt de opbouw van kennis en vaardigheden. In dit project zullen wij het impact van deze drie leermechanismen op de mate waarin innovatieve starters internationaliseren bestuderen en toesten welke factoren het leren via partners stimuleert.
Blended learning in het Vlaams secundair onderwijs: van noodzaak naar structurele implementatie Universiteit Gent
Blended learning is door de Corona pandemie niet meer weg te denken uit het onderwijs. Ook het Vlaams secundair onderwijs schakelde noodgedwongen over op blended learning. Terwijl blended learning in eerste instantie werd geïmplementeerd vanuit noodzaak, willen sommige scholen blended learning ook structureel implementeren. Een eerste doel van het onderzoek focust op het beschrijven van implementatiepraktijken van blended learning zoals die ...
Deep learning en X-ray beeldvorming voor niet-destructieve interne kwaliteitsinspectie van voedingmiddelen in inline toepassing KU Leuven
Deep learning voor automatische bewegingsanalyse met motion capture: Casestudy’s over het detecteren en beoordelen van loopstoornissen bij mensen met de ziekte van Parkinson en freezing of gait KU Leuven
De ziekte van Parkinson (PD) is een veel voorkomende neurodegeneratieve aandoening, waaraan wereldwijd naar schatting 6 miljoen mensen lijden. PD veroorzaakt degeneratie van dopamine-genererende neuronen, wat leidt tot progressief verslechterende loopstoornissen. Een van de meest ernstige loopstoornissen is freezing of gait (FOG). FOG komt vaak voor bij PD en wordt gedefinieerd als een "kortstondige, episodische afwezigheid of duidelijke ...
Identificatie van adaptatiemechanismen die in bacteriële biofilms aanleiding geven tot verminderde antibioticumgevoeligheid d.m.v. experimentele evolutie en machine learning. Universiteit Gent
Omdat vele mechanismen van verminderde gevoeligheid in bacteriële biofilms nog onbekend zijn, is het onmogelijk om resistentie te voorspellen. In dit project zullen wij bacteriën in vitro laten evolueren in aanwezigheid van antibiotica, om dan alle mutaties, verschillen in genexpressie en relevante fenotypische kenmerken in kaart te brengen. Dit zal toelaten om m.b.v. machine learning een predictie-algorithme op te stellen.
Multi-sensor detecties op invoer materialen met deep learning om geinformeerde behandeling van elektronisch afval mogelijk te maken KU Leuven
De behandeling van afgedankte elektrische en elektronische apparatuur (AEEA) is vandaag gekarakteriseerd door initieel schadelijke componenten manueel te scheiden en vervolgens de afvalstroom volledig te versnipperen om zo recyclaten te kunnen herwinnen. Deze methode wordt betwist vanuit verschillende perspectieven: (1) vanuit een gezondheids- en veiligheidsperspectief aangezien er bandwerk wordt vereist in een gevaarlijke omgeving waarbij ...
International Early Learning and Child Well-being Study 2024 in Vlaanderen. KU Leuven
Het Centrum voor Onderwijseffectiviteit en -Evaluatie (CO&-E) en het Instituut voor Kind en Jeugd (L-C&Y), beiden KU Leuven, bundelen hun ervaring en inhoudelijke en methodologische expertise om de Vlaamse deelname aan de International Early Learning and Child Well-Being Study (IELS) in 2024 uit te voeren. IELS2024 is een internationaal grootschalig vergelijkend onderzoek dat focust op vijfjarigen. Meer specifiek focust de studie op ...