< Terug naar vorige pagina
Organisatie
Schoolpsychologie en Ontwikkeling in Context (OE)
Research Unit
Hoofdorganisatie:Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen
Tijdsduur:1 okt 1997 → Heden
Organisatieprofiel:
De onderzoekseenheid School- en Adolescent Development focust op de ontwikkeling aan de studie van de kinderen en adolescenten binnen scholen en andere sociale contexten.
Trefwoorden:School Psychology
Disciplines:Biologische en fysiologische psychologie, Algemene psychologie, Andere psychologie en cognitieve wetenschappen
Huidige onderzoekers
1 - 10 of 43 results
- Patricia Bijttebier (Verantwoordelijke)
- Evelien Aerts (Lid)
- Judith Appel (Lid)
- Margot Bastin (Lid)
- Patricia Bijttebier (Lid)
- Liedewij Borremans (Lid)
- Saskia Bruyninckx (Lid)
- Anne Sophie Bröhl (Lid)
- Saskia Buyckx (Lid)
- Evelien Buyse (Lid)
Projecten
1 - 10 of 157
- Leren houden van cognitieve uitdaging: de ontwikkeling van 'Need for Cognition' bij kinderen en jongeren begrijpen en bevorderenVanaf6 nov 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Voorbij vooroordelen: Onderzoek naar de rol van leerkrachten bij identiteitsgebonden pesten in de basisschoolVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De Leerreis in Kaart Brengen: Inzicht in de ontwikkeling van leerstrategieën bij hoogbegaafde leerlingen die overstappen naar het hoger onderwijsVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: BOF - postdoctorale mandaten
- Een cross-culturele studie naar existentiële isolatie en existentiële eenzaamheid bij oudere volwassenen: België en ChinaVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Nachtelijke onrust bij thuiswonende oudere volwassenenVanaf18 sep 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Ik ben mijn bestaan zo moe: Verheldering van de complexe een veel-lagige ervaring van levensmoeheid door middel van een multi-informant en interdisciplinair onderozkeVanaf5 sep 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Ondersteuningsbeleid voor cognitief sterk functionerende leerlingenVanaf1 sep 2023 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs en Vorming
- Ik ben mijn bestaan zo moe: Verheldering van de complexe en meerlagige ervaring van levensmoeheid vanuit een zorg-ethisch en farmaco-therapeutisch perspectiefVanaf1 feb 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Ik ben mijn bestaan zo moe: Verheldering van de complexe en veel-lagige ervaring van levensmoeheid door middel van een multi-informant interdisciplinair onderzoek (ClarEToL)Vanaf1 feb 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Een onderzoek naar het effect van een blended professionaliseringsprogramma op TAalstimulerende COmpetentieS van kleuterleerkrachten (TACOS)Vanaf1 feb 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 1387
- Student characteristics affecting the recognition of high cognitive ability by teachers and peers(2020)
Auteurs: Jeroen Lavrijsen, Karine Verschueren
- Longitudinal associations between Identity processes and goal engagement and disengagement: Directionality of effects and correlated change(2021)
Auteurs: Koen Luyckx
Pagina's: 833 - 849 - Praktijkvoorbeelden uit diverse maatschappelijke sectoren. Onderwijs : Entercultureel: een opstap naar intercultureel competente leerkrachten(2011)
Auteurs: Joke Simons
Pagina's: 23 - Een geïntegreerd zorgbeleid en het beleidsvoerend vermogen van een school(2013)
Auteurs: Karine Verschueren
Pagina's: 204 - 214 - When talking about experiences turns out badly: Co-rumination in adolescent best friend dyads(2018)
Auteurs: Margot Bastin, Patricia Bijttebier, Filip Raes
- Cross-lagged relationships between sense of purpose in life, memory performance, and subjective memory beliefs in adulthood over a 9-year interval(2020)
Auteurs: Laura Dewitte
Pagina's: 2018 - 2027 - Using self-reported callous-unemotional traits to cross-nationally assess the DSM-5 'With Limited Prosocial Emotions' specifier(2015)
Auteurs: Patricia Bijttebier
Pagina's: 1249 - 1261 - Identity styles in the Georgian context and associations with parenting dimensions(2017)
Auteurs: Koen Luyckx
Pagina's: 24 - 40 - Het ene IQ is het andere niet: Van een psychometrische grootheid (IQ) naar een cognitief vaardigheidsprofiel(2016)
Auteurs: Walter Magez
Pagina's: 16 - 31 - Theorieën over de adolescentie(2013)
Auteurs: Luc Goossens, Koen Luyckx
Pagina's: 31 - 48